ارتفاع برف در جاده مهاباد به سردشت از ۲۰ سانتی‌متر گذشت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به اینکه محورهای بین شهری و جاده‌های روستایی این شهرستان در پی بارش شبانه، برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است، گفت: ارتفاع برف در محور مهاباد - سردشت و در گردنه «زمزیران» از ۲۰ سانتی‌متر گذشته است.

رحمت نویدی‌نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل بارش برف و کولاک، دید افقی در این گردنه کمتر از پنج متر بوده و تردد با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: همچنین در همین محور، گردنه «جواله‌ره‌شان» هم ارتفاع برف به ۱۰ سانتی‌متر رسیده و مسیر برف‌روبی شده و اما تردد خودروها در حال انجام است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: در جاده مهاباد - بوکان و گردنه «قره‌بلاغ» مسیر برف‌روبی و نمک‌پاشی شده اما با توجه به تداوم بارش در ساعت آینده، به شهروندان توصیه می شود، از تردد غیر ضروری در این مسیر خودداری و در صورت لزوم از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: هم اکنون عوامل راهداری مشغول برف‌روبی محور مهاباد - پسوه و جاده روستایی آفان و گردنه «خوله‌پوله» هستند تا امکان تردد در این مسیرها هم امکان پذیر باشد.

نویدنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج راهدارخانه ثابت و ۲ راهدار خانه سیار در این شهرستان فعال است، گفت: علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی( گردنه زمزیران) و قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) نیز فعال است.

وی از مسافرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست قبل از سفر به این شهرستان در فصل زمستان از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha