۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85352442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳۰ مسجد خراسان‌ جنوبی آماده برگزاری مراسم اعتکاف است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از آمادگی ۲۳۰ نقطه استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد خبر داد و گفت: نام نویسی شرکت در مراسم اعتکاف امسال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی روز شنبه در نشست خبری افزود: پیش‌بینی اولیه تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف امسال ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر در استان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ نفر از دختران حاج قاسم برای روایت اعتکاف در استان اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: برای حضور خبرنگاران به منظور روایتگری مراسم اعتکاف نیز اقدامات لازم انجام و اعلام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اداره امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد نهضت پیشرفت بانوان، نقش آفرینی بانوان در اتفاقات و رخدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و قسمتی نیز جبهه دختران حاج قاسم فعالیت دارد.

وی افزود: جبهه دختران حاج قاسم از ۲ سال قبل در استان تشکیل شده و از مقطع متوسطه اول تا ۲۰ سال در قالب کار گروهی در شهرستان‌ها فعالیت دارند که تاکنون دختران منطقه شوسف نهبندان رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

سالاری با بیان اینکه ماه رجب، شعبان و رمضان ماه کاشت، داشت و برداشت است اظهار کرد: ۲ ماموریت‌ ویژه خداوند به انسان‌ها در ماه رجب اهل ذکر و اهل عبادت بودن است.

وی از اعتکاف به عنوان سفر از جسم به جان یاد کرد و گفت: خدا را شاکریم به برکت خون شهدا، علمای ربانی و امام راحل شرایطی فراهم شده که در جای جای شهر و روستا زمینه فراهم شده که بیش از ۲۳۰ نقطه میزبان معتکفان باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر با غالب‌ جمعیت‌ جوان و در اوج فتنه و آشوب در مراسم اعتکاف استان شرکت کردند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال می‌توانند از ۲۳ دی ماه با ورود به سامانه etekafskh.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سالاری با بیان اینکه ثبت نام در این سامانه تا ۳۰ دی تعیین شده است، اظهار کرد: هزینه ثبت‌نام اولیه برای هر فرد و مشارکت سه روزه در اعتکاف ۳۰۰ هزار تومان است.

وی گفت: برخی مساجد استان با کمک خیران این هزینه را رایگان یا کمتر تعیین کرده‌اند همچنین برخی مساجد محدوده سنی را مدنظر قرار داده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به حضور مبلغان در مراسم اعتکاف مساجد استان اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ مبلغ ویژه دانش آموزی از قم و مشهد و ۴۰۰ مبلغ بومی به صورت ویژه حضور و فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: برگزاری حلقه‌های تبیینی، مسابقه کتابخوانی ویژه معتکفین، رادیو اعتکاف، تدبر در سوره انشراح و آیات ظلم ستیزی را در دستور کار داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha