حجم بارش‌های اخیر استان مرکزی به هشت و ۹ دهم میلی‌متر رسید

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: میانگین بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته در نقاط مختلف این استان به هشت و ۹ دهم میلی‌متر رسید.

«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیشترین میزان بارش با ۱۹ و چهار دهم میلیمتر در آشتیان به ثبت رسید و در خمین هیچ بارشی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان اراک به چهار و هفت دهم میلیمتر رسید، عنوان کرد: بارش‌های ثبت شده سال زراعی جاری استان مرکزی (اول مهرماه امسال تاکنون) نسبت به بلند مدت ۶۰ درصد کاهش دارد.

سرعت وزش باد در استان مرکزی از ۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: مطابق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا، طی امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) افزایش گرادیان فشاری موجب تشدید سرعت وزش باد در این استان می‌شود.

مرادی اظهار کرد: پیش‌بینی شده در این روزها سرعت باد لحظه‌ای در برخی مناطق استان مرکزی از ۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رود و حتی در ساعاتی از روز دوشنبه نیز تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: هر چند طی ساعات عصر و اوایل امشب (شنبه) احتمال برخی بارش‌های خفیف و پراکنده برف در ارتفاعات شهرستان‌های شازند و غرق آباد وجود دارد، اما در سایر مناطق استان مرکزی آسمان بیشتر کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: همچنین طی فردا (یکشنبه) با عبور یک موج ضعیف بارشی، احتمال برخی بارش‌های پراکنده برف و باران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق بویژه مناطق کوهستانی جنوب غرب، مرکز و شمال غرب استان مرکزی وجود دارد.

مرادی گفت: از لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه هفته جاری دمای روزانه روند افزایشی و دمای شبانه تغییرات محسوسی ندارد اما از روز سه‌شنبه دمای شبانه روند کاهشی پیدا می‌کند که موجب کاهش محسوس دما تا صبح چهارشنبه در استان مرکزی می‌شود.

۴۰ و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بلندمدت کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha