۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85352500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۸۰ نیروی جدید در خراسان جنوبی استخدام می‌شوند

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: مجوز جذب ۸۰ نیروی متخصص، کارآمد و نخبه در قالب طرح شهید زین‌الدین برای این استان گرفته شد و به زودی آزمون استخدامی آن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر ناصری جازار روز شنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: براساس نیاز انسانی هر دستگاه اجرایی در استان‌ها در قالب اجرای طرح شهید زین‌الدین، اقدام به جذب نیرو می‌کند و قرار است این طرح در خراسان جنوبی نیز اجرایی شود.

وی افزود: بر مبنای این طرح سهمیه استان‌ خراسان جنوبی ۸۰ نفر (با اولویت افراد بومی) است که ۲۶ مورد سهمیه ایثارگران و معلولان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: جذب این افراد در راستای بکارگیری جوانان مومن، نخبه، متخصص، انقلابی و تحول‌خواه در قالب طرح شهید زین‌الدین همزمان با سراسر کشور است که در خراسان جنوبی هم اجرایی می‌شود.

وی گفت: در مرحله درج آگهی هستیم و تلاش ما این است که تا پایان امسال آزمون گرفته شود و برای سال آینده هم این تعداد نیرو بومی جذب دستگاه‌های استان شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ارزیابی فرایند استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان ملی بهره‌وری در استان‌های کشور انجام شده است، بیان کرد: براین اساس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در بین سازمان‌های استانی در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ رتبه چهارم در سطح کشور شده است.

حمید جهانشاهی افزود: مدیریت بهره‌وری در سه گام شامل تعامل با دستگاه‌های اجرایی و شناخت مسئله، اولویت‌بندی حوزه‌های مختلف و مسئله‌ شناسی دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: از مسائل اولویت‌دار حوزه بهره‌وری در استان، بهره‌وری پایین آب در بخش‌های اقتصادی استان، ایمنی پایین راه‌های استان (وجود نقاط حادثه‌خیز)، ناترازی برق در استان، عملکرد پایین محصولات استراتژیک کشاورزی استان (زرشک) و ظرفیت پایین استخراج و تولید زغالسنگ (طبس) است که پس از تصویب در شورای راهبری کشور فصل الخطاب دستگاه‌های اجرایی استان خواهد بود.

وی با اشاره به دستورکار دوم جلسه مبنی بر آسیب‌ شناسی ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی هم گفت: چارچوب شاخص‌های عمومی دستگاه‌ها در سال جاری بر مبنای سه معیار "رضایت‌مندی مردم"، "بهره وری و تعالی" و "عدالت" است که براساس این سه محور، هشت معیار از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی استخراج شده و مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی افزود: در ارزیابی عملکرد استان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۴ دستگاه اجرایی و ۳۱ شهرداری مشارکت داشتند که از دستگاه‌های اجرایی برتر و سه شهرداری منتخب بر پایه شاخص‌های مربوطه تجلیل شد.

 ۸۰ نیروی جدید در خراسان جنوبی استخدام می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم گفت: ناترازی برق استان ۷.۶۲ درصد است که باید این رقم در سال جاری به ۷.۳ درصد برسد.

مهدی دادگر افزود: البته ناترازی برق استان نسبت به سطح کشور پایین است و تمام تلاش ما این است که ناترازی برق را در استان کاهش دهیم، خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ کمترین میزان ناترازی انرژی برق را در سطح کشور داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴۳ نیروگاه انشعابی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: ظرفیت تجمعی این نیروگاه‌ها بالغ بر هشت هزار و ۴۹۷ کیلو وات است.

دادگر با اشاره به اینکه مجموع ظرفیت نیروگاه‌های انشعابی و خورشیدی ۲۶.۵ مگاوات است یادآور شد: از این میزان مجموع ظرفیت نیروگاه‌های انشعابی هشت مگاوات و مجموع ظرفیت مزارع خورشیدی ۱۸.۵ مگاوات است.

وی عنوان کرد: پیک استان در مردادماه ۳۲۰ مگاوات بوده که هشت درصد پیک توسط نیروگاه های خورشیدی تامین شده در صورتی این رقم در کشور ۱.۵ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم افزایش چهار برابری اعتبارات اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان خبرداد و گفت: در سال ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی ۶۹ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که از این تعداد اصلاح ۱۰ نقطه حادثه‌خیز برای استان در سطح کشور مصوب شده است.

اسدالله جلال‌زاده افزود: از مجموع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مصوب تاکنون ۶ مورد انجام شده و چهار نقطه هم تا پایان سال آینده اصلاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر باند دوم راه در ۱۷ محور استان به طول ۵۷۳ کیلومتر در دست ساخت است.

میرمحمد مودی افزود: دوبانده سازی این محورها با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال و ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی با اشاره به موقعیت‌ کریدورهای استان و اینکه کریدورهای شمال - جنوب و کریدور غرب به شرق از خراسان جنوبی می‌گذارد، گفت: کریدور چابهار - بیرجند - مشهد به طول هزار و ۵۷۰ کیلومتر است که ۴۱۴ کیلومتر از این کریدور در خراسان جنوبی قرار دارد که تاکنون باند دوم ۲۶۱ کیلومتر این کریدور معادل ۶۳ درصد به بهره‌برداری رسیده است.

مودی عنوان کرد: طول کریدور بندرعباس - راور - فردوس - مشهد هزار و ۳۹۰ کیلومتر است که ۳۵۶ کیلومتر از این کریدور در خراسان جنوبی قرار دارد و تاکنون باند دوم ۲۵۲ کیلومتر معادل ۷۱ به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: طول کریدور ماهیرود به طبس - یزد و طبس - اصفهان هزار و ۲۷۰ کیلومتر است که ۷۷۰ کیلومتر از این کریدور در خراسان جنوبی است و تاکنون باند دوم ۲۰۰ کیلومتر (معادل ۲۶ درصد) به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha