۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85352514
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۸۸ طرح نیمه تمام شهرستان پیشوا در آستانه افتتاح است

پیشوا - ایرنا - فرماندار شهرستان پیشوا گفت: به منظور اجرای هدفمند و همراه با برنامه ریزی فعالیت‌های مختلف، طرح جامع پیشرفت این شهرستان با بیش از ۱۸۵ مورد اقدام عملی شامل تکمیل طرح‌های مختلف عمرانی و اجرای پروژه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد که تا کنون ۸۸ مورد آن اجرایی شده و در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

ابراهیم تاجیک نوری روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همت دولت سیزدهم و با اجرای ده‌ها طرح عمرانی، شهرستان پیشوا به کارگاه بزرگ سازندگی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام تبدیل شده است.

وی با اشاره به بخشی از طرح‌های در دست اجرای شهرستان پیشوا افزود: شهرک یکهزار و ۲۳۲ واحدی مسکونی یکی از مهمترین مناطق مسکونی و شهرک های جدیدالاحداثی است که به منظور افزایش سطح رفاه ساکنانش طرح محوطه سازی شامل زیرسازی، آسفالت و پیاده رو سازی ۱۰ معبر اصلی و پنج معبر فرعی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است که این طرح عظیم تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به لزوم افزایش سرانه فرهنگی شهرک های جدیدالاحداث خاطرنشان کرد: به منظور افزایش سرانه فرهنگی و مذهبی شهرک های جدیدالاحداث شهرستان پیشوا و پاسخ به درخواست های مکرر ساکنین شهرک آژینه، طرح احداث یک باب مسجد در دستور کار قرار گرفت.

تاجیک نوری اضافه کرد: این مسجد در زمینی به مساحد یک هزار و ۷۷۸ مترمربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در مرحله شروع عملیات اجرایی است که تلاش می شود در کمترین زمان اجرا و به بهره برداری برسد.

فرماندار پیشوا افزود: به منظور سهولت دسترسی روستائیان ساکن مناطق روستایی سرگل، گلعباس به جاده موسوم به تیغاب که شهرستان پیشوا را به پاکدشت متصل می‌کند، طرح آسفالت جاده روستایی سرگل به تیغاب به طول تقریبی سه کیلومتر و با مشارکت خیران و بسیج سازندگی شهرستان اجرا شد و در پائیز سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تحقق تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا با همت دولت سیزدهم را به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی پیشوا یاد کرد افزود: تکمیل بیمارستان نیمه تمام پیشوا، یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان بود که پس از حدود ۱۰ سال رها شدن، پس از سفر سال گذشته آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی به پیشوا و بازدید از این طرح مهم درمانی، زمینه تکمیل آن فراهم شد.

نماینده دولت در شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: فاز نخست بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا شامل تکمیل اسکلت و عملیات سفت کاری با پیشرفت فیزکی بیش از ۹۵ درصد در حال انجام بوده و همزمان فاز دوم پروژه شامل نازک کاری، محوطه سازی و ساختمان های جانبی با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد اولیه توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال ارزیابی کمیته فنی برای انتخاب پیمانکار دارای صلاحیت است.

این مسئول ادامه داد: در کنار تکمیل طرح مهم و نیمه تمام بیمارستان شهرستان پیشوا و با هدف دسترسی سهل و آسان مردم به امکانات بهداشتی و درمانی، احداث چندین پایگاه و مرکز جامع سلامت روستایی در دستور کار قرار گرفت تا بخشی از نیازهای مردم ساکن مناطق شهری و روستایی به این خدمات رفع شود.

وی از ساخت پایگاه سلامت آژینه در زمینی به مساحت ۹۰ مترمربع و زیربنای ۲۵۰ مترمربع و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، مرکز جامع سلامت قلعه سین با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، خانه بهداشت طارند بالا با زیربنای ۱۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال و احداث مرکز جامع سلامت یوسف رضا با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال به عنوان بخشی از طرح های بهداشتی افتتاح شده یا در دست احداث پیشوا یاد کرد.

تاجیک نوری با تأکید بر لزوم افزایش سرانه آموزشی شهرستان پیشوا گفت: با افزایش جمعیت و سکونت افراد در شهرک های جدیدالاحداث، کار ساخت مراکز آموزشی جدید در دستور مسئولان شهرستان قرار گرفت تا با استفاده از توان و ظرفیت خیرّین نیک اندیش مدرسه ساز و اعتبارات دولتی، بخشی از نیازهای شهرستان به فضاهای آموزشی رفع شود.

این مسئول از مدرسه ابتدایی موجانی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و زیربنای ۴۵۰ مترمربع و در شش کلاس و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، مدرسه کودکان استثنایی فرزندان امام علی (ع) پیشوا در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۵۰ مترمربع در ۶ کلاس و اعتباری در حدود ۲۰ میلیاردریال، مدرسه ابتدایی عفت آهنگری روستای اسلام آباد و با اعتباری در حدود ۴۵ میلیاردریال در ۶ کلاس، مدرسه سه کلاسه زنده یاد احمد گرامیان در روستای شعیب آباد و با اعتباری در حدود ۳۰ میلیاردریال به عنوان طرح‌های آموزشی افتتاح شده پیشوا طی ۲ سال اخیر یاد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بازچرخانی آب و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب به ویژه در حوزه خانگی، خط انتقال فاضلاب شهرک یک هزار و ۲۳۲ واحدی آژینه به تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پیشوا به طول چهار و نیم کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰ میلیاردریال اجرا شد که این طرح مهم زیست محیطی در سال ۱۴۰۲ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تاجیک نوری یادآور شد: به منظور افزایش سرانه ورزشی شهرستان پیشوا، مجموعه استخر ظفر در فضایی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع افتتاح شد که این مجموعه مهم ورزشی شامل استخر، سالن های بدن سازی و توپی در دو فاز طراحی شده که فاز نخست آن توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری در حدود ۸۵۰ میلیاردریال اجرا و مهرماه سال جاری با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور افتتاح شد.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha