راه اندازی ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف در آزادراه شیراز - اصفهان

شیراز- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: آزادراه شیراز- اصفهان به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت غیرمجاز رانندگی و پایش تصویری ترافیک مجهز می شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا راستیار، شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: نصب این سامانه هوشمند به ارتقای سطح ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در آزادراه شیراز - اصفهان کمک خواهد کرد و در نتیجه ایمنی در ترافیک آزادراه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: ۴۰ سامانه هوشمند مذکور شامل ۲۴ دوربین ثبت تخلف جاده‌ای، ۱۰ دوربین نظارت تصویری و ۶ سامانه هوشمند تردد شمار است که تا خردادماه سال آتی در آزادراه شیراز- اصفهان نصب خواهد شد.

آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه کشور روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ هم‌زمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این آزادراه، ۹ درصد به طرح‌های آزادراهی کشور افزوده شد.

آزادراه شیراز-اصفهان، طولانی‌ترین آزادراه کشور است که به صورت ممتد و به طول ۲۱۲ کیلومتر زیر بار ترافیکی رفت. این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha