۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85352553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لندن در آستانه تظاهرات ضد جنگ، چهره امنیتی به‌خود گرفت

لندن – ایرنا – پایتخت انگلیس در آستانه برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین و فعالان ضد جنگ، با استقرار پرشمار نیروهای پلیس، چهره امنیتی به خود گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، پلیس لندن اعلام کرد که حدود یک هزار و ۷۰۰ افسر، تامین امنیت پایتخت را برعهده خواهند داشت. این نهاد امنیتی اعلام کرد که با سازمان‌دهندگان تظاهرات هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده است.

طبق برنامه اعلام شده معترضان قرار است تا ساعاتی دیگر در منطقه «بانک» تجمع کرده و سپس به سمت میدان پارلمان تظاهرات کنند.

این چهاردهمین شنبه متوالی از آغاز جنگ در غزه است که معترضان برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین دست به تظاهرات می‌زنند. در یک نوبت نزدیک به یک میلیون معترض در خیابان‌های لندن سرازیر شده و با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی، حماسه کم‌نظیری را در پایتخت انگلیس خلق کردند.

در تظاهرات امروز، گروه‌های ضد جنگ هم اعلام کرده‌اند که برای اعتراض به بمباران یمن، مشارکت خواهند کرد. آمریکا و انگلیس دیروز (جمعه) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

مقام‌های انگلیسی می‌گویند که این اقدام بر اساس حق «دفاع از خود» صورت گرفت و احتمال حملات بیشتر منتفی نیست؛ اما فعالان سیاسی و ضد جنگ در انگلیس نسبت به پیامدهای گسترش درگیری‌ها در کل منطقه هشدار می‌دهند.

راهپیمایی امروز در واقع نخستین تظاهرات برنامه‌ریزی شده در سال جدید میلادی (۲۰۲۴) است که انتظار می‌رود با مشارکت بالایی برگزار شود.

در همین حال گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی نیز قرار است فردا (یکشنبه) در لندن تظاهرات کنند. پلیس محدودیت‌هایی را برای تظاهرات کنندگان هر ۲ گروه در نظر گرفته و به معترضان توصیه کرده که از مسیر راهپیمایی و جدول زمان‌بندی خارج نشوند. حامیان فلسطین هم در تظاهرات امروز حق نزدیک شدن به سفارت رژیم صهیونیستی را ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha