آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خلخال در پی اعلام هشدار قرمز هواشناسی

اردبیل - ایرنا - دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان شهرستان خلخال با توجه به هشدار قرمز اداره کل هواشناسی استان اردبیل و پیش‌بینی بارش سنگین برف و وقوع کولاک به حال آماده‌باش درآمدند.

به گزارش ایرنا ، فرماندار خلخال روز شنبه در نشست با مسئولان خلخال گفت: با توجه به تداوم بارش برف در شهرستان و احتمال تشدید آن تا روز دوشنبه مسئولان عضو ستاد مدیریت بحران خلخال تا زمان عادی شدن شرایط جوی حق ترک شهرستان را ندارند.

سیدجواد یحیی‌زاده اضافه کرد: هر چند بارش‌های برف امروز همراه با افزایش دما در سطح شهر بوده ولی به علت شدت وزش باد در ارتفاعات و گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی خلخال احتمال گرفتاری مسافران و سرنشینان خودروها در برف و کولاک و در سطح جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی خواستار پیش‌بینی اتخاذ تدابیر لازم از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای برفروبی و برقراری ترددهای امن شهروندان و جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به در راه‌ماندگان طی ساعات پیش رو شد.

به گزارش ایرنا ، در شبانه‌روز گذشته سرنشینان ده‌ها خودرو گرفتار در برف و کولاک گردنه الماس واقع در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم با کمک راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین امدادگران و نجاتگران مستقر در پایگاه امداد نجات جاده‌ای گردنه الماس خلخال امدادرسانی شده و به مقاصد خود در خلخال و گیلان هدایت شدند.

غلامرضا گلمرادی رئیس اداره هواشناسی خلخال هم در این نشست اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۲ دی ماه ۱۲۳.۴ میلیمتر بارش در شهرستان خلخال ثبت شده است این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۹۹.۱ میلیمتر بوده است و این رقم افزایش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از ابتدای دی ماه تا ۲۲ این ماه ۴۷.۲ میلیمتر بارندگی در شهرستان خلخال ثبت شده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha