۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85352656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵۰ انشعاب غیر مجاز آب در خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۸۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در ۹ ماهه امسال با هدف رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از افت فشار آب در استان شناسایی شد.

رضا نعیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تعدادی از این انشعابات غیرمجاز تبدیل به انشعاب مجاز و برخی نیز بعد از جمع آوری به مراجع قضایی خراسان شمالی معرفی شد.

وی افزود: شناسایی انشعابات غیرمجاز نقش موثری در صرفه جویی مصرف آب استان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب ها منجر به تضییع حقوق سایر شهروندان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می شود.

نعیمی با بیان اینکه میزان هدر رفت آب در خراسان‌شمالی ۲۳ درصد است، گفت: از این میزان ۱۳ درصد به واسطه فرسودگی شبکه توزیع، خطوط انتقال و حوادث هدر می رود.

مصرف بیش از ۶۳ میلیون متر مکعب آب

وی گفت: ۶۳ میلیون و ۶۸۵ هزار مترمکعب آب از منابع سطحی و زیرزمینی در ۹ ماهه امسال در ۲۴ شهر و ۷۱۸ روستای استان مصرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: این میزان آب شرب سالم برای بهره مندی بیش از ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک در شهرها و روستاهای خراسان شمالی توزیع شده است.

نعیمی با اشاره به ساماندهی کنتورهای خراب در استان، اظهار کرد: چهار هزار و ۶۶۳ کنتور خراب از ابتدای سال تاکنون در خراسان شمالی تعویض شده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب در شهرها و روستاهای خراسان شمالی و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha