سقف دستمزد مشاوران املاک از اجاره ملک در مشهد ۱۶ میلیون ریال است

مشهد-ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: سقف دستمزد مشاوران املاک از هر طرف معامله مربوط به اجاره ملک در مشهد، ۱۶ میلیون ریال با احتساب هزینه هشت روز از موجر و هزینه پنج روز از مستاجر تعیین شده است.

محسن صیادی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حق الزحمه انجام معامله در مبایعه نامه ها تا سقف ۵۰ میلیارد ریال (قیمت ملک) معادل ۱۵ صدم درصد از طرفین معامله و بیش از ۵۰ میلیارد ریال (قیمت ملک) معادل ۲ دهم درصد از هر طرف معامله است، با این احتساب سقف حق الزحمه مشاورین املاک در معاملات مربوط به خرید و فروش ملک از هر طرف معامله ۲۰۰ میلیون ریال تعیین می شود.

وی بیان کرد: از ابتدای دی ماه امسال تاکنون بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی از مشاورین املاک مشهد انجام شده که در این زمینه بیش از ۲۵ پرونده تخلف تنظیم شده و در این مدت ۱۴ واحد صنفی هم در گشتهای مشترک پلمب شده است.

صیادی اظهار کرد: طی سال جاری بیش از ۱۲۰ واحد مشاورین معاملات املاک در مشهد به علت تخلفات متعدد صنفی و هزار و ۱۳۶ واحد هم در این صنف به علت نداشتن پروانه کسب پلمب شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد تاکید کرد: شهروندان می بایست در معاملات ملک، مازاد پرداختی حق الزحمه مبایعه نامه و قولنامه خود را از مشاورین املاک پس بگیرند.

صیادی اضافه کرد: در بحث ورود به تخلفات مشاورین املاک، گروه های تخصصی بازرسی وجود دارد که در اسرع وقت به شکایات مردمی رسیدگی می کند و مهمترین وظیفه این گروه ها، بازگرداندن وجه بابت حق الزحمه مازاد مشاورین املاک به شاکیان است، ضمن اینکه برخورد قاطعی نیز با متخلفین انجام می دهند.

وی گفت: مردم می توانند شکایات خود را به صورت حضوری در واحد شکایات اتاق اصناف واقع در بلوار شهید صادقی مشهد بین شهید صادقی ۱۳ و ۱۵ ثبت کنند.

حدود ۱۱ هزار واحد صنفی مشاور معاملات املاک در مشهد وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha