سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج منصوب شد

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 85352741
سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج منصوب شد

تهران- ایرنا- کاظم دستگردی به‌عنوان سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج منصوب شد.

به گزارش ایرنا، طی حکمی از سوی شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج، کاظم دستگردی به سمت سرپرست دبیری این فدراسیون منصوب شد. پیش از دستگردی، مجتبی دانشفر این مسئولیت را بر عهده داشت. انتخاب سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج می‌تواند گام بزرگی برای برگزاری انتخابات این رشته باشد.

فدراسیون شطرنج از خردادماه امسال و در پی استعفای حسن تامینی با سرپرست اداره می‌شود. بعد از استعفای تامینی، شهرام عظیمی به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شد. عظیمی در آذرماه سال جاری، جای خود را به شادی پریدر داد.

پریدر در دوران تامینی، نایب رئیس فدراسیون شطرنج بود اما از سوی عظیمی از این سمت کنار گذاشته شد.

تلاطم مدیریتی شطرنج ایران در حالی است که اکنون نسل طلایی این رشته در حال فعالیت هستند و حتی موفق شدند در بازی‌های آسیایی هانگژو بالاتر از تمام قدرت‌های آسیا به مدال طلای بازی‌های آسیایی برسند. این نسل همچنین عنوان ۲ قهرمانی المپیاد زیر ۱۶ سال جهان و عنوان قهرمانی تیمی شطرنج قاره کهن را در کارنامه دارد.

درخشش مهره‌های جوان شطرنج ایران موجب شده تا پرهام مقصودلو سوپر استاد شطرنج ایران با ریتینگ ۲۷۴۰ در جایگاه ۱۵ برترین‌های این رشته در جهان قرار بگیرد. مقصودلو که با عنوان فیل شطرنج در جهان شناخته می‌شود عنوان قهرمانی جوانان جهان را نیز در کارنامه دارد.

محمد امین طباطبایی دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران با ۲۶۹۶ امتیاز ریتینگ در جایگاه ۳۸ قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha