رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: مجلس قوی روند اقدامات مثبت دولت را شتاب می‌دهد

ساری- ایرنا- رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: مجلس قوی با توجه به انتخابات پیش رو خدمات ارزشمند و اقدامات مثبت دولت سیزدهم را شتاب می دهد و نقش مردم در تحقق این امر بسیار برجسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی روز شنبه در همایش جهاد تبین با موضوع حضور حداکثری در انتخابات در ساری بیان داشت: انتخابات در کشور ایران همیشه از حساسیت بالایی برخوردار است اما با توجه به شرایط داخلی و خارجی انتخابات پیش رو اهمیت ویژه تری دارد.

وی اظهار داشت: مردم باید به حساسیت و شرایط موجود توجه ویژه داشته و در سرنوشت کشور خود دخیل باشند.

وی با بیان این مطلب که، دولت اقدامات خوبی در حوزه کنترل تورم، ارز و تکمیل طرح های نیمه تمام انجام داده است، بیان داشت: تقویت مجلس قوی سبب شتاب دهی خدمات دولت به مردم خواهد شد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: در منطقه ما مسایلی همانند سرنوشت غزه، حزب الله لبنان، انصارالله یمن مطرح است که ایران نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: مجلس قوی و توانمند در کشور ما تاثیر گذاری ایران در منطقه را بیشتر خواهد کرد.

وی با ذکر این مطلب که در عرصه های بین المللی شاهد متغیرهایی هستیم، ادامه داد: جهان در حال جابه‌جایی قدرت است و از تک قطبی به چند قطبی تقسیم شد که ایران باید در حلقه قدرت جهانی قرار داشته باشد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه از قرن ۱۵ تا جنگ جهانی اول قدرت در دست اروپا بود، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم قدرت به آمریکا منتقل شد که در این مدت جنایت های زیادی در جهان انجام داد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: مجلس قوی روند اقدامات مثبت دولت را شتاب می‌دهد

وی تاکید کرد: از سال ۲۰۰۰ میلادی قدرت جهانی از تک قطبی به چند قطبی تبدیل شد که ایران در این انتقال قدرت باید جایگاه داشته باشد که برای این امر مجلس قوی کمک کار است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص تمدن سازی، ایران در حال حاضر به دوران طلایی تمدن اسلامی بازگشت.

این مقام مسوول تصریح کرد: مجلس قوی زمینه سازی ایران قدرتمند در تمام زمینه ها است که مردم باید این مهم را مد نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران که از آغاز فرآیند نام‌نویسی نسبت به دوره یازدهم با افزایش ۷۵ درصدی تعداد نامزدها داغ‌تر به نظر می‌آمد، با تایید صلاحیت بیش از ۵۰ درصد نامزدها و اعلام احراز نشدن صلاحیت برخی چهره‌های مشهور مدیریتی استان برای حضور در انتخابات وارد مرحله حساس‌تری شده است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور، در نهایت ۳۷۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بر اساس اطلاعات دریافتی ایرنا و اعلام ستاد انتخابات مازندران، از ۱۲ نماینده کنونی این استان در مجلس شورای اسلامی ۱۰ نماینده موفق به دریافت تایید صلاحیت از هیات نظارت بر انتخابات شدند و صلاحیت ۲ نماینده احراز نشد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha