ساز و کار ارتقای سواد رسانه‌ای جوانان آذربایجان‌غربی به سرعت طراحی شود

ارومیه- ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تولید محتوا در این خصوص گفت: ارتقای سواد رسانه ای جوانان امر مهمی است که باید سازو کار آن به سرعت طراحی و اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی شنبه‌شب در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌غربی افزود: بخش عمده کار محتوا سازی و تبیین آسیب های فضای مجازی را باید به گروه های مردمی سپرد و از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی برای توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در این راستا بهره برد.

وی اظهار کرد: آسیب های فضای مجازی موضوع بسیار گسترده ای است و این مسایل اساسی را باید کارشناسی شده احصا و بررسی کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: این فضا مزیت هایی هم در کنار معایب دارد ولی تبیین نشده است.

وی اضافه کرد: لازم است برای این موضوع چاره اندیشی شود و برنامه ریزان در مرحله اول آموزشهای لازم را دریافت کنند.

ابراهیمی گفت: این موضوع نباید کم اهمیت تلقی شود و مدیران نیاز است به این مسأله به عنوان یک اولویت اساسی توجه کنند چرا که بحث جوانان و سواد رسانه ای حوزه ای عمومی است که تمامی دستگاه‌ها در این باره مسوولیت دارند.

وی افزود: در حوزه افزایش سواد رسانه ای لازم است آموزش و پرورش به صورت جدی دوره های آموزشی مناسبی را از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم برگزار کند که سامانه شاد، فرصتی برای این اقدام اثر گذار و مهم است.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها نیز باید برنامه اختصاصی در این زمینه داشته باشند و یک برنامه مدون و مشخصی در این راستا تهیه و تدوین شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در زمینه عملکرد بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات ازدواج و فرزند آوری هم بیان کرد: بانک ها هر از چند گاهی رکود و سکونی در اعطای تسهیلات دارند و انتظار می رود که در زمینه وام‌های تکلیفی عملکرد خوبی داشته باشند.

آذربایجان‌غربی رتبه چهارم کشور در پرداخت وام ازدواج را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: بعد از استان های تهران، خراسان و خوزستان، رتبه چهارم را در پرداخت وام و تسهیلات ازدواج در آذرماه گذشته کسب کردیم.

جواد بیرامی افزود: از ابتدای سال ۶۴ درصد وام‌های تعریف شده استان محقق شده در حالی که در کشور این رقم ۷۰ درصد است.

۲۷ هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات ازدواج در آذربایجان غربی پرداخت شده است

معاون اعتبارات بانک ملی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: ۳۹ هزار نفر در استان متقاضی تسهیلات ازدواج هستند که وام ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر پرداخت و اعطا شده است.

رضا صادقی ادامه داد: ۱۱هزار نفر در صف انتظار قرار دارند و ۵۰ درصد تسهیلات اعطایی توسط بانک ملی و ملت بوده است.

وی اضافه کرد: درزمینه تسهیلات فرزند آوری هم ۳۶ هزار نفر معرفی شده اند که ۲۴ هزار نفر موفق به دریافت وام شده و ۱۲ هزار نفر در صف انتظار قرار دارند.

۸۰ درصد جرایم فضای مجازی در آذربایجان غربی مالی و اقتصادی است

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به دامنه تهدیدات آسیب های اجتماعی در استان اظهار کرد: ۸۰ درصد از جرایم فضای مجازی در استان را مسائل مالی و اقتصادی، شرط بندی های ورزشی، پولشویی و ارزهای دیجیتال تشکیل می دهند.

سرهنگ اکبر نصرتی بیان کرد: ۹۰ درصد دستگیری های مربوطه را نیز نوجوانان و جوانان تشکیل می دهندکه مربوط به مسایل مالی و اقتصادی و سرقت های اینترنتی و سایر موارد است که در پلتفرم های خارجی اعم از اینستاگرام و واتساپ رخ می دهد.

وی اظهار کرد: ارتقای سواد رسانه ای و افزایش تولید محتوا درباره آسیب های فضای مجازی می تواند کمک شایسته ای به کاهش آسیب هایی که خانواده ها را تهدید می کند، داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha