تردد در گردنه‌های مهاباد با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی گفت: تردد خودروها در گردنه‌های این شهرستان تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

رحمت نویدی‌نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل بارش برف و کولاک، تردد در گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد- سردشت با زنجیرچرخ امکان‌پذیر بوده و دید افقی در مسیر به کمتر از هشت متر رسیده است.

وی اضافه کرد: در جاده مهاباد - بوکان و گردنه «قره‌بلاغ» مسیر برف‌روبی و نمک‌پاشی شده اما با توجه به تداوم بارش در ساعت آینده، به شهروندان توصیه می شود، از تردد غیر ضروری در این مسیر خودداری و در صورت لزوم از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: به دلیل بارش برف و کولاک جاده مهاباد - پسوه و گردنه «سه‌ری مه‌یدان» و جاده چهار روستای مسیر جانداران و گردنه «خوله‌پوله» مسدود شده بود که عوامل راهداری هم اکنون در حال بازگشایی این مسیرها هستند.

وی یادآور شد: عوامل راهداری شب گذشته بیش از ۴۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک را رهاسازی کردند و چند خانواده ها نیز به صورت موقت در راهدارخانه‌ها و تا بازگشایی مسیرها اسکان یافتند.

نویدنیا با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج راهدارخانه ثابت و ۲ راهدار خانه سیار در این شهرستان فعال است، گفت: علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی( گردنه زمزیران) و قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) نیز فعال است.

وی از مسافرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست قبل از سفر به این شهرستان در فصل زمستان از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha