۲۵ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85353187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر هشت هزار مشترک جدید به شبکه آب خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۶۶۶ مشترک جدید در شهرها و روستاهای استان با بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی در ۹ ماهه امسال زیر پوشش این شرکت قرار گرفتند.

رضا نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی چهار هزار و ۲۵۸ انشعاب فاضلاب نیز در خراسان شمالی نصب شده است.

وی افزود: اکنون شرکت آب و فاضلاب استان ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب در شهرها و روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب در شهرها دارد.

نعیمی با بیان در ۹ ماهه امسال بیش از ۶۳ میلیون مترمکعب آب از منابع سطحی و زیرزمینی استان استفاده شده است، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان این میزان آب را با سه باب تصفیه خانه آب، ۳۸۶ حلقه چاه فعال، ۱۷۷ دهنه چشمه، ۱۱ رشته قنات فعال تولید و در اختیار مشترکان خراسان شمالی قرار داده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب استان از تمام شهروندان به ویژه مشترکان پرمصرف انتظار داریم با به کارگیری روش های مدیریت مصرف، این شرکت را در تامین و توزیع پایدار آب یاری کنند.

وی با اشاره به انجام عملیات حفر چاه آب شرب در مجتمع «فرهادان» و «ینگه قلعه» فاروج، گفت: عملیات حفاری در این مجتمع به عمق ۲۰ متر و احداث گالری به طول ۱۵ متر با هدف رفع تنش آبی در حال اجرا است.

نعیمی افزود: این عملیات حفاری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: مجتمع ۲ روستایی «فرهادان» و «ینگه قلعه» ۱۶۰ خانوار را پوشش می دهد که با توجه به افت سطح آب های زیرزمینی در سال های اخیر با کاهش محسوس آبدهی مواجه شده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ۳۵۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب در شهرها و روستاهای خراسان شمالی و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha