۳۶ درصد از اعتبارات عمرانی خراسان شمالی تخصیص یافت 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی استان معادل ۳۶ درصد از منابع  تملک دارایی های سرمایه ای استانی در ۹ ماهه امسال تخصیص یافت. 

مرتضی بهزادفر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پنج هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال از تملک دارایی های سرمایه ای استانی معادل ۹۲ درصد از این منابع به صورت نقدی و مابقی به صورت اسناد خزانه تخصیص یافته است.

وی افزود: بخش بسیار زیادی از اعتبارات عمرانی به صورت نقدی تخصیص یافته است و بر این اساس امید می رود گامی برای سرعت دادن به اجرای طرح های عمرانی برداشته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۱۶ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استانی مصوب شده است.

وی اظهار کرد: تخصیص نقدی اعتبارات نشان از توجه دولت به سرعت دادن به زمان بهره برداری از پروژه ناتمام است و البته رویکرد دولت سیزدهم تسریع در اجرای طرح ها و زمان بهره برداری از آنها است.

بهزادفر گفت: اولویت تخصیص اعتبارات به پروژه های نا تمام بخش های آب، راه، فضاهای آموزشی و کشاورزی است.

خراسان شمالی ۱.۱ درصد از جمعیت کشور را دارد و سهم استان از منابع و اعتبارات استانی در کشور ۲.۶ درصد است که این اعتبارات بیش از ۲ برابر نسبت جمعیتی جذب می شود.

این استان با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha