ادامه بارش سنگین برف و کولاک در راه‌های استان اردبیل+فیلم

اردبیل - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همه راه‌های استان درگیر بارش سنگین برف و کولاک هستند و اولویت بازگشایی با راه‌های اصلی و فرعی استان است.

آیدین هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش سنگین برف که از روز گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده است، گفت: به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید محورهای اردبیل- آستارا و خلخال - پونل مسدود است و در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی هم باد و کولاک شدید گزارش شده است.

وی اظهار کرد: ۴۰۰ راهدار در قالب ۸۰ اکیپ راهداری با استفاده از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در راه‌های استان حضور دارند و اقدام به بازگشایی راه‌های ارتباطی استان می‌کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: اولویت بارگشایی راه‌های اصلی و فرعی است و در ادامه راه‌های روستایی بازگشایی خواهد شد.

هاشمی به شهروندان توصیه کرد حتما از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت تجهیزات کامل زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و قبل از سفر با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا ، از روز گذشته بارش سنگین برف در بیشتر مناطق استان اردبیل آغاز شده و هم‌اکنون بارش‌ها شدت گرفته است. در همین زمینه روابط عمومی آموزش و پرورش استان اعلام کرد آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش برف همچنین دانشگاه‌های استان را هم به تعطیلی کشاند و طبق اعلام دانشگاه‌ها زمان برگزاری امتحانات دانشجویان متعاقبا اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام استانداری اردبیل تمام ادارات هشت شهرستان استان غیر از دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان هم امروز یکشنبه تعطیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha