مسیر ۲۲۰ روستا در آذربایجان‌غربی بازگشایی شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: مسیر ارتباطی ۲۲۰ روستا در نقاط مختلف استان با تلاش راهداران بازگشایی شده ولی همچنان شاهد برف و کولاک در اکثر محورها هستیم.

ایرج دست‌نشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، راه دسترسی به ۲۴۰ روستا در شهرستان های استان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به تداوم بارش در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر در گردنه‌های مایین‌ بلاغ تکاب و زمزیران سردشت، محورهای پیرانشهر - تمرچین، سلماس - خوی، جاده های شهرستان چایپاره و محورهای مواصلاتی شهرستان چالدران شاهد بارش برف و مه گرفتگی هستیم.

وی از فعالیت ۵۵ دستگاه ماشین آلات برای برف روبی جاده های آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۰ راهدار در عملیات برف روبی درگیر هستند و یک هزار تن شن و ماسه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته جهت بازگشایی مسیرها مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: بیش از سه هزار کیلومتر از جاده های استان طی ۲۴ ساعت گذشته برف روبی شده است.

دست نشان گفت: به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاک کن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

به گزارش ایرنا، کارشناسان اداره کل به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می گیرد، استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha