ساوه رتبه اول تحقق تعهد اشتغال استان مرکزی را دارد

ساوه- ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه با اشاره به اینکه امسال رتبه اول تحقق تعهد اشتغال در سامانه رصد را کسب کرده‌ایم، گفت: این شهرستان به واسطه موقعیت و پتانسیل‌های استراتژیک خود در صنایع غیرنفتی و تولید نقش ویژه‌ای را در رفع کاهش نرخ بیکاری استان‌های همجوار ایفا می کند.

به گزارش ایرنا، مهدی الیاسی روز یکشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی در ساوه که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه رشد تولید از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت است و این کارگروه با حضور مدیران ارشد استانی در راستای افزایش هم اندیشی و وحدت‌ رویه در شهرستان برگزار می‌شود، افزود: ساوه در بخش زراعت، باغی و دامداری رتبه اول استان را دارد و به عنوان وسیع‌ترین شهرستان استان مرکزی ۲۰ درصد جمعیت این خطه را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: در ۴۸۶ واحد صنعتی و ۸۹ واحد معدنی فعال این شهرستان ۴۰ هزار نفر نیروی کار مشغول فعالیت هستند که این ویژگی‌ها آن را تبدیل به نگین درخشان استان مرکزی و قطب اقتصاد غیر نفتی کشور کرده است.

الیاسی افزود: این شهرستان در نیمه نخست سال جاری توانست با تحقق تعهد ۱۰۰ درصدی سهمیه خود در سامانه رصد اشتغال رتبه اول استان را کسب کرده و از ۳۱ استان کشور ‌نیروی کار در آن فعالیت می‌کند که به واسطه این مساله در کاهش نرخ بیکاری سایر مناطق نیز نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: نزدیکی به پایتخت، قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، خوشنامی در سرمایه‌گذاری و اطمینان خاطر سرمایه گذاران، باعث حضور فعالان اقتصادی متعددی از نقاط مختلف کشور در این شهرستان شده است و در راستای تقویت این مساله سه راهبرد اساسی از سوی تیم اقتصادی شهرستان دنبال می‌شود.

ساوه رتبه اول تحقق تعهد اشتغال استان مرکزی را دارد

فرماندار ویژه ساوه افزود: در توسعه فعالیت‌های تولید و اشتغال در شهرستان از سرمایه‌گذاری در بخش صنایع غیر آب بر و هایتک به صورت ویژه حمایت می‌شود و در کنار آن رعایت مسائل زیست محیطی نیز در اهم اولویت ها است.

دومین بازارچه صنایع دستی ساوه ایجاد می‌شود

احداث بازارچه فرهنگی و صنایع دستی با مشارکت توسط شهرداری و میراث فرهنگی از جمله دستورکارهای این کارگروه بود که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در این ارتباط گفت: در ۱۰ شهرستان استان بازارچه‌های صنایع دستی ایجاد شده که ساوه یکی از اولین مناطق استان مرکزی در ایجاد این بازارچه‌ها است.

مصطفی مرزبان یادآور شد: اکنون در هر کدام از ۱۲ غرفه بازارچه ساوه سه هنرمند فعال هستند و با توجه به تعداد هنرمندان نیازمند احداث دومین بازارچه است.

وی افزود: انتظار می‌رود همانند بازارچه قبلی اراضی مورد نیاز از سوی شهرداری تامین و تا با مالکیت شهرداری ساوه از سوی این اداره کل احداث شود.

رفع مشکلات برخی سرمایه گذاران نیز در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی هم در این خصوص، اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیارد ریالی به یکی از مجتمع‌های گردشگری نیمه تمام را خواستار شد و گفت: این طرح به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری و گردشگری با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با ظرفیت اشتغال ۸۶ نفر است.

مرزبان یادآور شد: این طرح سال گذشته با دریافت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی دریافت و پیشرفت فیزیکی خود را به ۶۵ درصد رسانده است و برای اتمام عملیات نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال وام از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ است.

مشکل تعهد ارزی یک شرکت کاغذ سازی در شهر صنعتی کاوه با ۳۰۰ شغل ایجاد شده در آن از دیگر موارد مطرح شده بود که به گفته علی جودکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مشکلات ارزی این شرکت در کمیته ارزی استان در حال بررسی بوده تا با پیشنهادات لازم به بانک مرکزی برای رفع ارجاع شود.

همچنین در این آیین مقرر شد که به منظور رفع مشکلات یک شرکت مقره سازی تجهیزات برق با وزارت نیرو، یک شرکت لاستیک سازی با وزارت صمعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی نامه نگاری ها و پیگیری‌های اداری لازم صورت بگیرد.

پیگیری رفع مشکلات شهرک صنعتی شهید چمران (احمد آباد) ساوه در بخش تامین زیرساخت و یا افزایش ظرفیت تخصیص به آن از جمله در بخش اب، برق و همچنین ایجاد مسیر دسترسی به آزاد راه ساوه - تهران نیز از دیگر دستورکارهای کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha