۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85353413
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فیلم | بارش ۶۰ سانتیمتری برف در استان اردبیل

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85353413
فیلم |  بارش ۶۰ سانتیمتری برف در استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- بارش شدید برف، کولاک و یخبندان در مناطق مختلف استان اردبیل که از صبح روز گذشته آغاز شده، از دیشب تشدید شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، ارتفاع برف در مناطق مختلف شهرستان اردبیل، سرعین، نیر، نمین و مشگین شهر از ۶۰ سانتیمتر فراتر رفته و موجب کندی تردد در معابر شهری و مسدود شدن تعدادی از مسیرهای ارتباطی بین شهری شده است.

بارش برف در مناطق مرکزی استان به خصوص در محدوده شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر از شدت بیشتری برخوردار است به طوری که تردد حتی در خیابان‌های اصلی شهر نیز به شکل جدی مختل شده و انبوهی از برف در داخل خیابان‌ها تلنبار شده و به علت شدت و تداوم بارش، برفروبی جزیی شهرداری نیز موجب بازگشایی معابر نشده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: سامانه بارشی کنونی در استان تا قبل از ظهر روز دوشنبه(فردا) در استان فعال خواهد بود و بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی، با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی سرد و قوی، امروز یکشنبه (۲۴ دی) جو استان همچنان ناپایدار بوده و بارش برف، رخداد مه، وزش باد(تند تا گاهی نسبتاً شدید) توام با کولاک برف، یخبندان و افت محسوس دما در غالب مناطق استان ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل، عمده فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت خواهد بود و با خروج این سامانه، به تدریج از میزان ابرها در استان کاسته شده و تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) بر دمای هوا افزوده می‌شود.

بنا به این گزارش، سرمای هوا (به ویژه طی امشب) در غالب مناطق استان بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان همچنان طی ساعات شبانه و صبحگاهی قابل توجه خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر لزوم مصرف بهینه حامل‌های انرژی اعلام کرد: با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیرهای مواصلاتی استان احتمال می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha