تحلیلگر مصری: پس از ۱۰۰ روز نبرد، وضعیت مقاومت فلسطین بسیار خوب است

تهران- ایرنا- کارشناس و تحلیلگر مصری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: پس از ۱۰۰ روز نبرد و پس از ورود مقاومت لبنان، عراق و یمن به میدان، وضعیت مقاومت فلسطین بسیار خوب است.

جنگ غزه در حالی وارد یکصدمین روز خود شده که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، رژیم اسراییل در این جنگ نابرابر باوجود حمایت‌های همه جانبه آمریکا و همپیمانانش، جز کشتار مردم بی‌دفاع و غیرنظامیان که بخش عمده ای از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

تنها دستاورد رژیم صهیونیستی در این مدت، نسل کشی و شهادت بیش از ۲۳ هزار و مجروح کردن بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر است؛ موضوعی که با واکنش‌های جهانی رو به رو شده و بیش از یکصد کشور جهان به موج اعتراض‌ها پیوسته‌اند.

«محمد سید احمد» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: پس از گذشت۱۰۰ روز از آغاز تجاوز به غزه، با اطمینان می توان گفت که مقاومت قهرمانانه فلسطین بر دشمن صهیونیستی پیروز شده و دشمن تاکنون نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه قدرت و صلابت مقاومت فلسطین و پایداری اسطوره ای ساکنان غزه، اهداف دشمن صهیونیستی را ناکام گذاشت، اضافه کرد: اهداف اعلام شده برای تجاوز به غزه چنان بزرگ انتخاب شدند که نه اکنون نه در آینده، امکان تحقق حتی بخشی از آن وجود ندارد.

سید احمد اظهار داشت: در نتیجه این مقاومت، دشمن مجبور خواهد شد برای پایان این جنگ، با مقاومت بر سر میز مذاکره بنشیند.

این تحلیلگر مصری تصریح کرد: دشمن اشغالگر ابتدا گمان می کرد که به آسانی به این اهداف دست می یابد، ولی با مشاهده قدرت و پایداری مقاومت غافلگیر شد و بخشی از این غافلگیری با ناآگاهی و فقدان اطلاعات درباره مقاومت مرتبط است.

سید احمد افزود: مقاومت فلسطین نیز مانند دیگر گروه های مقاومت غیرمنظم و زیرزمینی فعالیت می کند و برای ارتش های منظم، یک هدف پنهان به شمار می رود،نه نظامیان رژیم صهیونیستی و نه دیگر ارتش های جهان، توانایی پیروزی بر آن را ندارند.

مقاومت با عملیات فرسایشی می تواند بر دشمن پیروز شود

وی بیان کرد: مقاومت از زیر زمین این جنگ را اداره می کند و تخصص ویژه ای در جنگ شهری دارد، منطقه را به خوبی می شناسد و با انجام عملیات های فرسایشی و سپس اختفا، به خوبی می تواند بر دشمن پیروز شود.

این کارشناس مصری ادامه داد: نظامیان آمریکایی در ویتنام، افغانستان و عراق با چنین نیروهایی رو به رو بودند و شکست خوردند و نظامیان رژیم صهیونیستی نیز امکان هیچ گونه پیروزی در مقابل چنین نیروهایی ندارند.

سید احمد اضافه کرد: پس از ۱۰۰ روز نبرد و پس از ورود مقاومت لبنان، عراق و یمن به میدان، وضعیت مقاومت فلسطین بسیار مناسب است و در چند روز گذشته مانند روزهای نخست جنگ، شهرک های صهیونیست نشین را موشکباران کردند.

وی اظهار داشت: مقاومت فلسطین در غزه توانایی و امکانات ادامه این جنگ را به مدت طولانی دارد، در حالی که دشمن صهیونیستی روزانه میلیون ها دلار خسارت مادی متحمل می شود.

ضربات دردناک یمن بر پیکره رژیم صهیونیستی و آمریکا

این تحلیلگر سیاسی گفت: خسارت های تجهیزاتی، اقتصادی و سیاسی و تلفات نظامیان را نیز باید به فهرست خسارت های روزانه رژیم اسراییل افزود.

سید احمد افزود: در بعد سیاسی نیز شهرک نشین های صهیونیست پس از خسارت های فراوان و آوارگی و احساس عدم امنیت به انتقاد و اعتراض به نتانیاهو پرداختند و خواستار سرنگونی کابینه او هستند.

وی اضافه کرد: پیوستن دیگر گروه های مقاومت در منطقه براساس راهبرد وحدت میدان نیز نقش مهمی در کاهش فشار بر مقاومت در غزه داشت، بطوری که مقاومت لبنان از دومین روز جنگ وارد میدان رویارویی شد و شمار زیادی از نظامیان صهیونیست از یگان های هوایی، دریایی، زمینی و موشکی را مجبور به ماندن و استقرار در جبهه شمال فلسطین کرد.

سید احمد اظهار داشت: ماندن ۱۲۰ هزار نظامی در مرزهای لبنان، فشار زیادی را از غزه کاست، ولی ورود یمن به خط درگیری و ضربات دردناک آن برای دشمن صهیونیستی و حامی آمریکایی آن، موضوع بسیار مهمی است.

وی بیان کرد: پس از ورود یمن به خط درگیری، شاهد تلاش آمریکا و انگلیس برای حمایت از رژیم صهیونیستی بودیم و حملاتی نیز به مناطقی از این کشور انجام شد، اما این حملات تاثیری بر توانایی نظامی و تصمیم ارتش و نیروهای مسلح یمن در دفاع از فلسطین ندارد.

این کارشناس سیاسی گفت: یمن با ورود به این نبرد و تسلط بر دریای سرخ در حال طراحی نقشه جدید منطقه است و با اقدامات این کشور، رژیم صهیونیستی و آمریکا در وضعیت و تنگنا و بن بستی راهبردی قرار گرفته اند.

ضربات مقاومت عراق به آمریکا و رژیم صهیونیستی

سید احمد اضافه کرد: مقاومت عراق نیز نقش مهمی در یاری فلسطین ایفا کرد و توانسته است تاکنون ضربات دردناکی را به آمریکایی ها و اسرائیلی ها وارد کند.

وی افزود: راهبرد وحدت میدان و وحدت مقاومت در این شرایط تاثیر بسیار مهمی داشته و بر واقعیت های میدانی تاثیر خواهد گذاشت و سرانجام به پایان تجاوز به غزه منجر خواهد شد.

سید احمد تصریح کرد: این راهبرد، دشمن صهیونیستی را مجبور خواهد کرد که بدون دستیابی به اهداف خود از طریق نظامی، برسر میز مذاکره بنشیند و با توجه به نارضایتی صهیونیست ها از کابینه نتانیاهو، ممکن است به سرنگونی وی منجر شود.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی که از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهرماه ) با غافلگیری دستگاه نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای حماس آغاز شد، تاکنون بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی و رسانه ای جهان داشته و همچنان به عنوان یکی از مهمترین تحولات و رویدادها در حوزه جهان اسلام و منطقه مورد توجه افکارعمومی است.

بررسی های خبری ایرنا نشان می دهد که دستکم در ۹۲ کشور جهان، بیش از ۴ هزار تجمع، تظاهرات و راهپیمایی از سوی اقشار مختلف در حمایت از مردم ستمدیده فلسطین و در محکومیت جنایات اسراییل برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha