۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85353583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوئیسی‌ها در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه تظاهرات کردند

تهران– ایرنا– در ادامه اعتراضات جهانی به ویژه در اروپا بر ضد جنایت رژیم صهیونیستی، این بار کنشگران هوادار فلسطین پس از رفع ممنوعیت تظاهرات در سوئیس، نسبت به بی‌تفاوتی کشورشان در قبال این جنایت انتقاد و تظاهرات کردند و اقدامات دولت خود را همدستی در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه دانستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه خبری یورونیوز با انتشار این خبر افزود: کنشگران هوادار فلسطین در سوئیس پس از رفع ممنوعیت، در روز جهانی اقدام برای غزه، خواستار آتش بس دائمی در منطقه شده و این کشور را علی رغم ادعای بی طرفی، متهم به همدستی در این نسل کشی دانستند.

بیش از ۱۵ هزار نفر از تظاهرات کنندگان فلسطینی در سوئیس روز شنبه (روز گذشته به وقت محلی) به خیابان های شهر «بازل» واقع در شمالغرب این کشور آمدند و نخستین اعتراض خود در حمیات از مردم غزه را که در بسیاری استان های آلمانی زبان این کشور ممنوع شده بود، برگزار کردند و خواستار آتش بس دائمی در منطقه شدند.

در بیانیه مطبوعاتی که توسط بنیاد جدید «فدراسیون سویس - فلسطین» (FSP) در اختیار یورونیوز قرار گرفت، از تمامی شهروندان سراسر سوئیس می خواهد تا در اعتراض به همدستی دولت کشورشان در اقدامی که منجر به مرگ (نسل کشی) ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر شده است، گردهم آیند.

یورونیوز گزارش داد: ممنوعیت برگزاری اعتراضات در حمایت از فلسطین در چندین استان آلمانی زبان سوئیس پس از تظاهراتی که برای همبستگی با فلسطینیان در چهارم نوامبر ۲۰۲۳ (۱۳ آبان ۱۴۰۲) برگزار شد، اعمال شده بود.

فدراسیون سویس - فلسطین نسبت به این ممنوعیت اعتراض و آن را نقض قانون اساسی و حق اساسی اعتراض در سوئیس دانست. این گروه همچنین به علت اعلام بی طرفی دولت این کشور در قبال آنچه در غزه می گذرد که به نوعی طرفداری آشکار از رژیم صهیونیستی است، این اقدام را نقض فاحش قطعنامه های سازمان ملل می داند.

کنشگران هوادار فلسطین در سوئیس دست به اعتراض زدند

این فدراسیون در انتقاد از اعلام بی طرفی سوئیس در قبال فجایع رژیم صهیونیستی در غزه می گوید: این امر سوئیس را در نسل کشی (رژیم صهیونیستی که در غزه در جریان است) همدست می کند.

این گروه در ادامه انتقادهای خود از اقدامات منفی سوئیس در ارتباط با فجایع رژیم صهیونیستی در غزه به همکاری نظامی و ادامه روابط اقتصادی با دولت آپارتاید اسرائیل اشاره و می افزاید: همدستی سوئیس (شامل) از ممنوعیت حق تظاهرات در برخی از کانتون‌های (استان ها)، سانسور کار آکادمیک در دانشگاه‌های سوئیس، لغو حمایت مالی از سازمان‌های غیردولتی فلسطینی، تلاش برای لغو فعالیت آنروا (UNWRA) که در طول این فاجعه انسانی حیاتی می نماید، تا کمک مستقیم به نسل‌کشی اسرائیل از طریق این فاجعه است.

یکی از کنشگران حامی فلسطینی حاضر دراین راهپیمایی به یورونیوز گفت: بی طرفی سیاستی است که تنها در خدمت رژیم آپارتاید اسرائیل است.

این گزراش می افزاید: فدراسیون سویس - فلسطین اکنون از دولت سوئیس می خواهد تا تحریم های نظامی و اقتصادی را علیه اسرائیل از طریق شورای امنیت سازمان ملل وضع کند، همچنین خواستار توقف سرمایه گذاری در شرکت های دخیل در سیاست های امنیتی و شهرک نشینی اسرائیل و جرم زدایی از جنبش همبستگی فلسطینی ها شد.

هلندی‌ها در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند

کنشگران هوادار فلسطین در سوئیس دست به اعتراض زدند

به گزارش ایرنا، درحالی در سوئیس هواداران فلسطین دست به راهپیمایی زدند که شهرهای مختلف اروپا نیز شاهد این همبستگی بود. به طوری که صدها نفر از هلندی‌ها با برگزاری تظاهراتی در آمستردام پایتخت کشورشان، حمایت خود را از فلسطینی‌ها اعلام و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

لندن در آستانه تظاهرات ضد جنگ، چهره امنیتی به‌خود گرفت

کنشگران هوادار فلسطین در سوئیس دست به اعتراض زدند

پایتخت انگلیس نیز روز گذشته در آستانه برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین که با سالروز پایان درگیری‌ها در جنگ جهانی اول و مراسم بزرگداشت قربانیان این جنگ هم‌زمان شده، با استقرار پرشمار نیروهای پلیس چهره امنیتی به خود گرفت.

نیروهای پلیس از جمعه اطراف بنای موسوم به «سنوتاف» یا گور نمادین که یادآور قربانیان جنگ‌های جهانی است، مستقر شدند تا از سازه نمادین محافظت کنند. این بنا که در خیابان وایتهال و در نزدیکی ساختمان دفتر نخست وزیر انگلیس قرار دارد، یکی از سازه‌های نمادین تاریخ انگلیس بشمار می‌رود.

مقام های ارشد انگلیس در سالروز موسوم به ارمیستیس، کنار این بنا جمع شده و یاد قربانیان جنگ‌جهانی را گرامی می‌دارند. مراسم بزرگداشت برای یکشنبه و با حضور اعضای دولت و خاندان سلطنتی برنامه‌ریزی شده است. نخست وزیر انگلیس اوایل هفته پیش با اشاره به تدارکات برای این مراسم و آنچه او ضرورت احترام به این قربانیان جنگ نامید، خواستار لغو تظاهرات حامیان فلسطین شده بود.

پلیس لندن هم اوایل هفته پیش درخواست کرد که تظاهرات به زمان دیگری موکول شود اما پس از فشارها و مقاومت نهادهای حقوق بشری، این تظاهرات طبق برنامه روز گذشته برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha