۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 85353627
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی تا روز دوشنبه در اردبیل فعال است

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85353627
سامانه بارشی تا روز دوشنبه در اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: سامانه بارشی که منجر به بارش برف در مناطق مختلف استان شده است، تا قبل از ظهر روز دوشنبه در استان فعال خواهد بود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی سرد و قوی، امروز یکشنبه (۲۴ دی) جو استان همچنان ناپایدار بوده و بارش برف، رخداد مه، وزش باد (تند تا گاهی نسبتاً شدید) توام با کولاک برف، یخبندان و افت محسوس دما در غالب مناطق استان مخاطره‌آمیز خواهد بود.

بر اساس این گزارش عمده فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت خواهد بود و اختلال در عبور و مرور شهری و بین شهری ادامه خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر اینکه این سامانه‌ بارشی تا قبل از ظهر روز دوشنبه (۲۵ دی) در استان فعال خواهد بود،به شهروندان و دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد به هشدارهای هواشناسی سطح قرمز شماره ۱ و سطح نارنجی شماره ۷۰ اداره کل هواشناسی استان اردبیل توجه کنند

بر اساس این گزارش با خروج این سامانه از میزان ابرها در استان به تدریج کاسته خواهد شد و تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) بر دمای هوا در طی روز افزوده می‌شود ، اما همچنان طی ساعات شبانه و صبحگاهی سرمای هوا (به ویژه طی امشب) در غالب مناطق استان بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی قابل توجه خواهد بود.

این اداره کل با تاکید بر لزوم مصرف بهینه حامل‌های انرژی اعلام کرد: با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیرهای مواصلاتی استان احتمال می‌رود.

هواشناسی اردبیل همچنین در این اطلاعیه اعلام کرد: روز پنجشنبه (۲۸ دی) سامانه بارشی زودگذری مجدداً استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha