تردد در پنج محور برف‌گیر آذربایجان‌غربی فقط با زنجیرچرخ ممکن است

ارومیه- ایرنا- رییس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: تردد در پنج محور برف گیر شمال، مرکز و جنوب استان فقط با زنجیرچرخ ممکن بوده و همراه داشتن اقلام زمستانی در ترددهای جاده های همه نقاط استان ضروری است.

سرهنگ رضا پناهی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله این مناطق برف گیر شامل گردنه زمزیران در جاده سردشت – مهاباد، گردنه مایین بلاغ در جاده تکاب – شاهین دژ و گردنه قره تپه در مسیر مهاباد – بوکان (محور برهان) است.

وی اضافه کرد: همچنین گردنه گوریک در مسیر خوی – چالدران و محور بند – زیوه – راژان در شهرستان ارومیه از جمله مسیرهایی است که تردد در آنها فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

وی اظهار کرد: ضمن اینکه مسیر سرچم از محدوده قوراخچی به سمت میانه مسدود اعلام شده است.

رییس پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه بارش برف و باران در استان کاهش دما و لغزندگی سطح محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشته است، ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرهنگ پناهی مقدم از رانندگان خواست تا رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی خودرو و نیز استفاده از زنجیر چرخ را در زمان بارش برف مورد توجه داشته باشند و از رانندگی با سرعت بالا و سبقت گرفتن در جاده های برفی و بارانی بپرهیزند.

وی تاکید کرد: رانندگان برای تردد باید از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن و به همراه خود پوشاک گرم و مقداری خوراکی داشته باشند و حتی‌الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha