۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85353669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازداشت ۵ هزار و ۸۷۵  فلسطینی در کرانه باختری طی۱۰۰ روز

تهران- ایرنا- باشگاه اسرای فلسطین از بازداشت ۲۵ فلسطینی در کرانه باختری خبر داد و بدین ترتیب شمار فلسطینیان بازداشت شده در این منطقه پس از گذشت یکصد روز از آغاز جنگ علیه غزه، به ۵ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، باشگاه اسرای فلسطینی با اعلام بازداشت ۲۵فلسطینی در کرانه باختری که در میان آن ها دو خواهر شهید «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز به چشم می خورد، از افزایش شمار فلسطینیان بازداشت شده به ۵ هزار و ۸۷۵ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون خبر داد.

صهیونیست ها امروز یکشنبه پس از یورش به شهر «البیره» و روستای «العاروره» در شمال غربی رام الله، دو خواهر شهید العاروری به نام های دلال و فاطمه را بازداشت کردند.

شهید العاروی دوازدهم دی‌ ماه و در جریان حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

با آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند و افراد بسیاری بدون اتهام برای ماه ها در زندان می مانند.

از زمان روی کار آمدن کابینه راست‌گرای «بنیامین نتانیاهو»، شرایط برای اسرای فلسطینی بدتر شده و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این کابینه خواستار ندادن غذای کافی به این زندانیان، نداشتن ملاقات و اعدام آنها شد.

جنگ رژیم صهیونیستی با مردم غزه درحالی به یکصدمین روز خود رسیده که این رژیم در سردرگمی محض کشتار مردم بی دفاع غزه را ادامه داده، در افکار عمومی در جهان منفورتر شده و مورد پیگرد و محکومیت کشورهای جهان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha