۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85353737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطع و هرس درختان در قزوین پیگرد قانونی دارد

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85353737
قطع و هرس درختان در قزوین پیگرد قانونی دارد

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: آسیب به فضای سبز و قطع و هرس هر نوع درخت در محدوده شهر بدون اجازه شهرداری پیگرد قانونی دارد.

محمد صالح صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای قطع و هرس درختان در معابر عمومی، با درخواست مالکان و متولیان و در مواردی که درخت مورد اشاره مانع عبور و مرور طبیعی باشد و یا وجود آن برای مالکان و ساکنان مزاحمت ایجاد کرده باشد، پس از ارایه درخواست موضوع در کمیسیون ماده هفت مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح های توسعه شهری و در مرحله اول سعی می‌شود حداقل آسیب و تخریب فضای سبز را داشته باشیم و در مرحله بعد در صورت فراهم بودن شرایط لازم، درخت به مکانی دیگر منتقل خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از فضای سبز، اعضای کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز (ماده هفت) با برگزاری جلسات مستمر و انجام تعامل و هماهنگی های لازم، پرونده‌های تشکیل شده در خصوص تخریب فضای سبز، تقاضای قطع و هرس درخت و با هرگونه گیاهی دیگر را مورد بررسی و صدور رای قرار می‌دهند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین، کاهش خسارت به فضای سبز را در نتیجه همکاری خوب شهروندان دانست و ضمن تشکر از مردم، از پیمانکاران و سازندگان بناها در حریم فضای سبز شهری خواست برای جلوگیری از هرگونه تخریب و صدمه به درختان که در مجاورت املاک در حال ساخت قرار دارند، از تخلیه مصالح ساختمانی در بستر درختچه‌ها و درختان که مانع رسیدن آب و بروز شرایط بحرانی می‌شود، خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha