استان اردبیل در وضعیت قرمز بارش برف/ مردم از تردد غیرضروری پرهیز کنند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل، وضعیت این استان در پی بارش سنگین برف را قرمز اعلام کرد و از مردم خواست تا از تردد غیرضروری در معابر و به خصوص در جاده‌های استان پرهیز کنند.

مهدی خدمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمام شهرهای استان اردبیل در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و از اهالی انتظار می‌رود با پرهیز از ترددهای غیرضروری اجازه دهند تا شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به برف‌روبی و پاکسازی مناطق شهری اقدام کنند.

وی ارتفاع برف در برخی از مناطق را ۸۰ تا ۹۰ سانتیمتر اعلام کرد و افزود: با وجود شدت بارش برف، کولاک و یخبندان، کار خدمات‌رسانی به مردم و به خصوص در راه‌ماندگان و بازگشایی مسیرهای تردد مردم به صورت مستمر در همه مسیرها و جاده‌های اصلی استان جریان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: اکثر راه‌های روستایی استان اردبیل مسدود شده و با توجه به ضرورت بازگشایی راه روستاهای پرجمعیت، راهداری تلاش خود را آغاز کرده تا این مسیرها را بعد از اولویت راه‌های اصلی و فرعی بازگشایی شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد راه‌های یک هزار و ۸۰۰ روستای استان مسدود شده و تردد در راه‌های اصلی نیز به سختی و تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

خدمتی همچنین با اشاره به اسکان ۲۵۰ نفر از شهروندان در راه مانده به علت مسدود شدن مسیرهای جاده ای و امدادرسانی به ۲ هزار و ۱۵۰ نفر از شهروندان توسط هلال احمر گفت: علاوه بر اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاههای متولی، خوشبختانه مردم و روستاییان با تجهیزات خود در حال برفروبی و بازگشایی مسیرهای تردد هستند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: سامانه بارشی کنونی در استان تا قبل از ظهر روز دوشنبه(فردا) در استان فعال خواهد بود و بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی، با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی سرد و قوی، امروز یکشنبه (۲۴ دی) جو استان همچنان ناپایدار بوده و بارش برف، رخداد مه، وزش باد(تند تا گاهی نسبتاً شدید) توام با کولاک برف، یخبندان و افت محسوس دما در غالب مناطق استان ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل، عمده فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت خواهد بود و با خروج این سامانه، به تدریج از میزان ابرها در استان کاسته شده و تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) بر دمای هوا افزوده می‌شود.

بنا به این گزارش، سرمای هوا (به ویژه طی امشب) در غالب مناطق استان بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان همچنان طی ساعات شبانه و صبحگاهی قابل توجه خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر لزوم مصرف بهینه حامل‌های انرژی اعلام کرد: با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیرهای مواصلاتی استان احتمال می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش سنگین ، کولاک و یخبندان در مناطق مختلف استان اردبیل که از صبح روز گذشته آغاز شده، از دیشب تشدید شده و همچنان ادامه دارد.

بارش برف در مناطق مرکزی استان به خصوص در محدوده شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر از شدت بیشتری برخوردار است به طوری که تردد حتی در خیابان‌های اصلی شهر نیز به شکل جدی مختل شده و انبوهی از برف در داخل خیابان‌ها تلنبار شده و به علت شدت و تداوم بارش، برفروبی شهرداری نیز موجب بازگشایی معابر نشده است.

ارتفاع برف در مناطق مختلف شهرستان‌های اردبیل، سرعین ، نیر، نمین و مشگین‌شهر از ۷۰ سانتیمتر فراتر رفته و موجب کندی تردد در معابر شهری و مسدود شدن تعدادی از مسیرهای ارتباطی بین شهری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha