ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در خراسان‌شمالی ۱۹۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در ۹ ماهه امسال با ۴۷۰ میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز یکشنبه در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان شمالی اظهار کرد: کالاهای قاچاق کشف شده بیشتر مسکرات خارجی، لوازم یدکی، منسوجات و پوشاک، کود شیمیایی، دارو و سیگار بوده است.

به گفته وی؛ ارزش ریالی پرونده های قاچاق در ۹ ماهه سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال بود.

ناهیدی با بیان اینکه کالاهای قاچاق موجب هدر رفت سرمایه در جامعه می شود، گفت: قاچاق کالا تنها مختص ایران نیست بلکه سایر کشورها نیز با این معضل درگیر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی افزود: گرچه اقدامات مقابله‌ای در این حوزه ضروری است اما با تمرکز بر روی فرهنگ عدم استفاده از کالاهای قاچاق می توانیم بهتر نتیجه بگیرم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های مقابله با قاچاق کالا در استان، گفت: تشکیل کارگروه فرهنگی می تواند در این حوزه نقش موثری داشته باشد به گونه ای که باید این کارگروه آسیب های قاچاق کالا را در جامعه تبیین کند.

ناهیدی خاطرنشان کرد: در واقع باید جایگاه غیرقانونی و غیر شرعی استفاده از کالای قاچاق برای شهروندان تبیین شود تا این اجناس در بازار مشتری نداشته باشد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha