بیش از ۸۲ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید خراسان رضوی عملیاتی شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۸۲ و هشت دهم درصد از مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان طی ۹ ماهه امسال عملیاتی و منجر به رفع مشکلات واحدهای تولیدی شده است.

امیررضا رجبی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۱۹ نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این نشستها ۸۸۶ پرونده در موضوعات تامین مالی، انرژی و محیط زیست و منابع طبیعی، امور مالیاتی و بیمه ای و گمرک، امور کشاورزی، امور اصناف، امور معدن، زیربنایی و سرمایه گذاری بررسی شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این نشستها هزار و ۳۶ مصوبه برای رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای تولیدی استان به همراه داشته که از این تعداد ۸۵۸ مصوبه عملیاتی شده و ۱۷۸ مصوبه در دست اقدام است.

وی در خصوص خروجی کمیسیون پیشگیری از بحران واحدهای تولیدی خراسان رضوی نیز ادامه داد: طی سال جاری مسائل و مشکلات ۳۶ واحد تولیدی در هفت نشست اعضای این کمیسیون مطرح شد که منجر به انجام ۱۴ بازدید مشترک از واحدها و همچنین ۴۸ مصوبه برای رفع مشکلات آنها گردید.

رجبی بیان کرد: به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خراسان رضوی ۱۹۸ مورد به میزان ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای برخورداری از تسهیلات صندوق ملی معرفی شده اند، از محل کمکهای فنی و اعتباری وزارت صنعت معدن و تجارت نیز ۲۲ طرح به میزان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در حال طی فرآیندها هستند.

به گفته وی، از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز ۷۸ مورد به میزان ۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال تصویب شده است.

به گزارش ایرنا، هم اینک پنج هزار و ۶۱۹ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۶۳۰ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۲۱۱ هزار و ۷۳۹ نفر در خراسان رضوی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha