اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پرترددترین محور استان سمنان در گرمسار

سمنان - ایرنا - فرماندار و رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گرمسار در نشست خبری به برخی از طرح‌های عمرانی حوزه راه از اصلاح نقاط حادثه‌خیز، اعتبارهای هزینه‌شده و یا مورد نیاز طرح‌ها، تا پرترددترین محور ارتباطی استان سمنان در این شهرستان خبر دادند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار گرمسار روز یکشنبه در نشست خبری در اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گرمسار گفت که مشکلی برای تامین اعتبار طرح اصلاح و تعریض جاده نه‌حصار وجود ندارد.

رضا خانی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی طرح تعرض و اصلاح جاده نه‌حصار بیان کرد: جاده نه‌حصار با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی به زودی بهره برداری می شود و تا کنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در گام دوم آن لازم دارد که باید تامین شود.

وی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز در محور های جاده ای برون شهری یک دغدغه مهم در امور راهداری است، تصریح کرد: اصلاح ۱۰۰ درصدی این نقاط حادثه خیز با تخصیص و جذب اعتبارات ملی و شهرستانی در دستور کار است.

فرماندار گرمسار با بیان اینکه طرح تعریض ، زیرسازی و اصلاح جاده سردره که یکی از نقاط پر حادثه این شهرستان بود به سرعت در حال اجرا است، تصریح کرد: یکهزار و ۱۰۰ ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافته است که در دو بخش زیرسازی و آسفالت انجام می شود.

وی با بیان اینکه در جاده ایوانکی به سمت آبسرد تردد زیاد است، خاطرنشان کرد: طرح روکش و لکه گیری این محور با ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

میدان ورودی ایوانکی حادثه‌خیز است

وی در خصوص میدان فعلی ایوانکی که از دیگر نقاط حادثه خیز این منطقه است، گفت: در شورای ترافیک یکی از مسائل مهم ساماندهی میدان ورودی ایوانکی است که از ابتدا این میدان استاندارد نبوده و با افزایش ترددها نواقص این نقطه بیشتر دیده می شود و رفع این نقطه حادثه‌خیز در دستور کار قرار گرفت.

اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پرترددترین محور استان سمنان در گرمسار

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه علائم و ایمن‌سازی قبل از دراختیار پلیس قرارگرفتن راه باید انجام شود، تشریح کرد: کانالیزه پلیس راه اگر بدون علائم و ایمن‌سازی انجام شود جمع آوری می‌شود.

طرح جاده سردره و محور فرعی گرمسار- آرادان تا پایان سال بهره برداری می شود

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گرمسار هم در این نشست گفت: طرح اصلاح و تعریض جاده سردره و محور فرعی گرمسار- آرادان با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال بهره برداری می شود.

حمید میراخوری اضافه کرد: نصب تابلو علائم ، سرعت گیر و ایمن سازی مربوط به پلیس راه گرمسار انجام شده است.

وی با اشاره به طرح های اصلاح و زیرسازی محور های مواصلاتی در محدوده شهرستان گرمسار و آرادان خاطرنشان کرد: تعریض محور فرعی گرمسار- آرادان در منطقه نه‌حصار با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که قرارداد زیرسازی آن پیشرفت ۹۰ درصدی دارد اما قرارداد روسازی در مرحله مناقصه است.

وی افزود: طرح اصلاح و زیر سازی جاده سردره با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به طول ۶ کیلومتر و گام دوم آن طرح آسفالت دو لایه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال که در مجموع یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و زیرسازی و تعریض جاده سردره اختصاص یافته که تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گرمسار با بیان اینکه گام دوم این پروژه در محدوده ایوانکی با اعتبار یکهزار میلیارد ریال در سال آینده اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: مسئله روشنایی جاده سردره در حال پیگیری است و در حال حاضر ابتدا و انتهای این جاده روشنایی برقرار است که اما در محدوده میانی این جاده سامانه روشنایی اصلاح و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمار سرقت تابلو علائم در محور های جاده ای زیاد است، تصریح کرد: این تابلو ها از جنس فلز آلومینیوم بود که اکنون تابلو های جدید از جنس پلاستیک کامپوزیت است که ارزش مادی ندارد.

میراخوری از اجرای طرح لکه گیری آسفالت در محور ایوانکی به چنداب خبرداد و گفت: روکش آسفالت اسلاری سیل به طول پنج کیلومتر در محور آبسرد ایوانکی انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۴۰ کیلومتر از آزادراه محدوده دهنمک تا لاسجرد نیز به زودی به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: طرح روکش آسفالت قاطول به قشلاق نفر در زمره طرح های مهم راه های روستایی لست که به طول یک و نیم کیلومتر انجام شده و اکنون زیر بار ترافیک است.

وی از اصلاح شیب شیروانی با اعتبار چهار میلیارد ریال به طول دو کیلو متر و پنج کیلومتر خبر داد و افزود: اجرای عملیات بوته زنی در تمام محورها دو بار در سال با گریدر به طول ۱۱۰ کیلومتر انجام می ود.

میراخوری با اشاره به مشکلات روشنایی در محور حاجی آباد بیان کرد: اجرای روشنایی نقطه ای حاجی آباد رو به اتمام است و تا هفته دیگه این محور روشن می شود.

پرترددترین محور ارتباطی استان سمنان در گرمسار

وی با اشاره به آمار ترددها در محورهای مواصلاتی گرمسار و آرادان یادآور شد: محور ایوانکی شریف آباد با متوسط ترافیک ۲۲ هزار دستگاه در روز پرترددترین محور استان است و محور گرمسار سرخه حدود ۱۸ هزار دستگاه در روز تردد انجام می شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گرمسار با بیان اینکه در بخش حمل و نقل پنج هزار و ۸۹۱ نفر راننده در استان مشغول به کار هستند عنوان کرد: از این تعداد راننده های مسافر بری شهرستان گرمسار ۳۰۰ نفر و باری یکهزار و ۵۰۰ نفر است.

وی گفت: تعداد ناوگان باری در استان سه هزار و ۳۹۸ و مسافری ۹۰۹ دستگاه است که از این تعداد یکهزار و ۴۰۰ ناوگان برای گرمسار و ایوانکی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد ناوگان مسافری ۱۵ اتوبوس،۷۰ دستگاه مینی بوس و ۱۲۰ خودروی سواری در گرمسار فعال است، اضافه کرد: ۱۶ شرکت حمل و نقل کالا در گرمسار و آرادان وجود دارد و ۶ شرکت در شرف تأسیس است که طرح اقتصادی خوبی است و بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأسیس هر شرکت پیش بینی شده است و درطی ۱۰ ماه اخیر ۱۳۵ هزار و ۸۰۰ بارنامه توسط این شرکت ها صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha