پشتیبانی از ارائه خدمات مختلف در کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه دارد

لارستان- ایرنا- معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این نهاد در کشور، حدود ۶۰ خدمت را متناسب با فضا و زیرساخت موجود در کتابخانه ارائه می دهد و لذا پشتیبانی نرم افزاری از هر خدمتی که زیرساخت آن وجود داشته باشد، را انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا هراتی روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح و بهره برداری دو کتابخانه جدید در شهر لطیفی و روستای شرفویه لارستان در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: در کتابخانه شهید سلیمانی که امروز در شهر لطیفی افتتاح شد، وجود فضای بازی و بخش تخصصی کودک، یکی از این خدماتی است که حول حوزه کودک شکل خواهد گرفت و مواردی از جمله آموزش های مادر و فرزندی و تخصصی برای فرزندان را در بر می گیرد.

هراتی ادامه داد: این شهر فاقد کتابخانه بوده و به همت اداره کتابخانه های عمومی و مردم ادیب و فرزانه شهر، امروز این مکان به بهره برداری رسید و برای پربار تر شدن آن کمک خواهیم کرد.

پشتیبانی از ارائه خدمات مختلف در کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه دارد

وی اضافه کرد: خصوصا اینکه لطیفی شهری است که عزیزان شیعه و اهل تسنن در کنار یکدیگر یک زندگی مثال زدنی در کنار یکدیگر دارند.

وی گفت : در خود کتابخانه هم دیدم که هم برای استفاده اهل تسنن و هم برای شیعیان کتاب موجود است و این نشان از فرهیختگی مردم شهر لطیفی دارد.

هراتی گفت: وقتی در هر نقطه ای از کشور آیین بهره برداری حول محور کتاب باشد، قطعا مایه خوشحالی و خرسندی است چرا که موضوع دانایی و آگاهی بخشی مطرح است و در آن رشد و تعالی وجود دارد.

هراتی به نقش ویژه کتاب نیز اشاره و تاکید کرد: به میزانی که در حوزه فرهنگی، ادبی و حول محور کتاب تلاش شود از بسیاری اتفاقات و چالش ها و گره هایی که می تواند ایجاد شود فاصله می گیریم.

او در پایان یادآور شد: کتاب محور است و همه اقشار از جمله دانشمند، نویسنده، مخترع، شاعر، پزشک، فیلمنامه نویس و مانند اینها حول کتاب تعریف می شوند. در واقع کتابخوانی برای افراد، شروع یک ماجراست.

ساخت کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر لطیفی با تامین اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری لطیفی به اتمام رسیده و پس از طی مراحل تکمیل آن از جمله تامین تجهیزات و نیروی انسانی، امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

مساحت زمین این کتابخانه ۵۰۰ مترمربع و دارای دو طبقه و ۷۰۰ مترمربع زیربناست و بخش های مختلفی از جمله بخش کودک، بزرگسال، مخزن و سالن مطالعه نیز برای ارائه خدمات در آن تعبیه شده است.

پشتیبانی از ارائه خدمات مختلف در کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه دارد

کتابخانه حاج فتح الله برزین در روستای شرفویه نیز یکی دیگر از طرح هایی بود که امروز افتتاح شد. این کتابخانه اولین کتابخانه روستای شرفویه و تنها کتابخانه بخش بنارویه لارستان است که اعتبار آن بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و توسط ورثه خیر نیک اندیش، مرحوم حاج فتح الله برزین تامین شده است.

مساحت این کتابخانه نیز ۴۵۰ مترمربع با زیربنای ۱۲۰ مترمربع است و ظرفیت هشت هزار جلد کتاب دارد که در حال حاضر هزار جلد کتاب در آن موجود و دارای ۱۰۰ نفر عضو است.

لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha