ضرب‌الاجل ۲ ماهه مالدیو به ارتش هند برای ترک خاک این کشور

تهران- ایرنا- «محمد مویزو» رییس جمهور مالدیو در نخستین پیام خود پس از سفر به پکن، از ارتش هند خواست تا ۱۵ مارس (۲۶ اسفند) این کشور را ترک کند و این تاریخ را آخرین فرصت برای دهلی‌نو دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه هندوستان تایمز، محمد مویزو، رئیس جمهور مالدیو از هند خواست تا نیروهای نظامی خود را تا ۱۵ مارس (۲۶ اسفند) از این کشور خارج کند.

براساس آمار دولت هند، ۸۸ نفر از پرسنل ارتش هند در مالدیو هستند.

عبدالله ناظم ابراهیم، ‌دبیر سیاست عمومی دفتر رئیس جمهور مالدیو اظهار داشت این کشور به طور رسمی از هند خواسته است تا پرسنل نظامی خود را تا ۱۵ مارس از خاک مالدیو خارج کند.

روزنامه سان آنلاین مالدیو به نقل از وی نوشت: پرسنل ارتش هند نمی توانند در مالدیو بمانند. این سیاست رئیس جمهور مویزو و این دولت است.

پیش از این مالدیو و هند یک گروه از مقامات رده بالا را برای مذاکره درباره خروج نیروهای هندی از مالدیو تشکیل داده بودند و گزارش شده که این گروه اولین جلسه خود را نیز برگزار کرده است.

عبدالله ناظم ابراهیم همچنین تاکید کرد: دستور کار این است که طرف مالدیوی درخواست خروج نیروها تا ۱۵ مارس را بدهد.

محمد مویزو که به عنوان یک سیاست‌مدار طرفدار چین شناخته می شود، پس از ادای سوگند در ماه نوامبر (آبان)، به طور رسمی از هند درخواست کرد نیروهای نظامی خود را از کشورش خارج کند.

وی تاکید کرد: مردم مالدیو به ما این قدرت را داده اند تا این درخواست را به دهلی نو ارائه کنیم.

کمی پیش از سفر مویزو به چین، نظرات سه وزیر دولت مالدیو علیه نارندرا مودی نخست وزیر هند، باعث تتنش در روابط دو کشور شد. این تنش به تحریم سفر به مالدیو از سوی گردشگران هندی انجامید.

محمد مویزو در سفر به چین به دنبال تطبیق سیاست های مالدیو با پکن بود و به طور غیرمستقیم هند را به دلیل اختلاف اخیر مورد حمله قرار داد. رئیس جمهور مالدیو بدون نام بردن از هیچ کشوری گفت: ما ممکن است کوچک باشیم، اما این به شما اجازه نمی دهد برای ما قلدری کنید.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری حق اعمال نفوذ در امور داخلی مالدیو را ندارد، افزود: ما در حیاط خلوت کسی نیستیم. ما یک کشور مستقل هستیم و مستقل می‌مانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha