مترو کدام کشورها واگن مخصوص بانوان دارد؟

تهران بزرگ - ایرنا - چند سالی است که ناوگان مترو تهران واگنی را ویژه بانوان اختصاص داده است که البته این اقدام در سایر کشورها نیز وجود داشته و فقط مربوط به ایران نیست.

به گزارش ایرنا، اختصاص واگن ویژه بانوان از مطالبات جدی مسافران زن در سال‌های اخیر بود که از هفت رام قطار مترو سه رام به این قشر اختصاص دارد.

اما اختصاص واگن ویژه بانوان صرفا مختص مترو در ایران نیست و در کشورهایی از جمله مصر، ژاپن، برزیل، مکزیک، هند، مالزی، اندونزی و امارات نیز با وضع قوانین ویژه‌ای واگن مخصوص بانوان وجود دارد.

جالب است بدانید در ژاپن برای جلوگیری از ورود آقایان به بانوان علاوه بر علائم هشدار دهنده از کارکنان انتظامات نیز استفاده می شود همچنین در ریودوژانیرو برزیل یک واگن به رنگ صورتی مخصوص بانوان تعیین و به منظور اطمینان از اجرای قانون نیروهای انتظامی در داخل قطار مستقر هستند.

از سوی دیگر، مدیریت شهری مکزیکو سیتی که به عنوان یکی از شهرهای شلوغ و پر ترافیک دنیا مشهور است ۲ واگن اول هر رام قطار مترو خود را به زنان و کودکان زیر ۱۲ سال اختصاص داده است.

همچنین در هند که دومین کشور پرجمعیت دنیاست واگن‌هایی را در مترو خود به بانوان اختصاص داده که در ساعات پر تردد یک واگن نیز به آن اضافه می‌شود.

بد نیست بدانید در امارات متحده عربی در صورت ورود آقایان به واگن‌های مخصوص بانوان و کودکان در مترو دبی افراد معادل ۲۷ دلار جریمه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، طرح اختصاص واگن به بانوان در مترو تهران در سال ۱۳۹۰ اجرا شد که در این واگن‌ها مردان اجازه ورود ندارند و عوامل انتظامی مترو در ایستگاه‌ها از ورود آقایان به واگن بانوان جلوگیری می‌کنند.

مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha