۲۴ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85354218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لیبرمن: کابینه نتانیاهو در جنگ با لبنان شکست خورده است
اویگدور لیبرمن وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- آویگدور لیبرمن وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد از کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که تل آویو در جنگ با حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی شکست خورده است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، لیبرمن افزود: کابینه کنونی قادر به مدیریت اوضاع نیست و باید کابینه جدیدی تشکیل شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که به سرعت اقدام نکنیم کنترل بر بخش‌های استراتژیک از امنیت (رژیم) اسرائیل را از دست خواهیم داد.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه با انتقاد از کابینه نتانیاهو تصریح کرد که صهیونیست‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی در نگرانی به سر می‌برند و آنها با بازگشت به زندگی عادیشان بسیار فاصله دارند و این روش برای مدیریت جنگ صحیح نیست.

به تازگی وبگاه «اوراسیا ریویو» از شیوع اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، افسردگی و اضطراب در بین شهرک نشینان صهیونیست در هفته‌های پس از عملیات طوفان الاقصی خبر داد و تاکید کرد: تحقیقاتی که توسط محققان مرکز آموزشی «روبین» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و دانشگاه کلمبیا انجام شده، نشان می‌دهد که عملیات «طوفان الاقصی» بر سلامت روانی صهیونیست‌ها تاثیر گسترده‌ای داشته است.

این تحقیق که در مجله «لانست» منتشر شده، به شیوع احتمالی اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، افسردگی و اضطراب در بین شهرک نشینان صهیونیست در هفته‌های پس از عملیات طوفان پرداخته است.

براساس این تحقیق، ۲۹ درصد از جامعه آماری، مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، ۴۲ درصد به افسردگی و ۴۴ درصد به اضطراب مبتلا بودند که این آمار تقریبا دو برابر آمار دو ماه قبل از عملیات طوفان الاقصی است.

در همین پیوند، روزنامه «هاآرتص» با اشاره به اینکه این مهاجرت (معکوس) در حالی (از سرزمین‌های اشغالی) انجام می شود که تقاضا برای خدمات بهداشت روان در میان صهیونیست‌ها به دلیل جنگ علیه غزه در حال افزایش است و روسای مراکز سلامت روان در سراسر سرزمین‌های اشغالی هفته گذشته نامه‌ای به بازرس کابینه ارسال کردند و در آن هشدار دادند که نظام سلامت روان این رژیم در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد.

به گزارش ایرنا، جنگ غزه در حالی وارد یکصدمین روز خود شده که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، رژیم اسرائیل در این جنگ نابرابر باوجود حمایت‌های همه جانبه آمریکا و همپیمانانش، جز کشتار مردم بی‌دفاع و غیرنظامیان که بخش عمده‌ای از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

تنها دستاورد رژیم صهیونیستی در این مدت، نسل کشی و شهادت بیش از ۲۳ هزار و مجروح کردن بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر است؛ موضوعی که با واکنش‌های جهانی رو به رو شده و بیش از یکصد کشور جهان به موج اعتراض‌ها پیوسته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha