آب در یک قدمی روستای بیدزرد شیراز؛ مخزن ۲هزارمترمکعبی آماده بهره‌برداری

شیراز - ایرنا - تأمین آب شرب روستاهای شیراز در دستورکار متولیان امر قرار دارد و طبق آخرین گزارش‌ها عملیات احداث مخزن بتنی ۲هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب روستای بیدزرد در حال اتمام بوده و این پروژه قرار است در دهه فجر امسال افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،بسیاری از مردم در مناطق روستایی استان فارس به دلیل در دسترس نبودن لوله‌کشی آب آشامیدنی در روستاها، هنوز با معضل دسترسی نداشتن به آب سالم دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به اعتقاد برخی صاحب‌نظران شهر شیراز و روستاهای پیرامون این کلانشهر همواره در تیررس کم‌آبی قرار داشته‌ و وضعیت منابع آب زیرزمینی در این مناطق بسیار شکننده است؛ آنها بر این باور هستند که این کلانشهر برای تأمین آب، نیازمند به منابع آبی جدید است.

یکی از اقداماتی که برای فراهم‌سازی آب شرب در چنین شرایطی انجام می‌شود ایجاد مخازن آب در مناطق مختلف استان است؛ مخازنی که می‌توانند از هدررفتن آب جلوگیری کرده و آب را برای روزهای موردنیاز ذخیره کنند.

به منظور ایجاد مخزن آب، پروژه‌هایی در نقاط مختلف شهر شیراز در نظر گرفته‌ شده؛ این پروژه‌ها در روستاها نیز با توجه به اهمیت آبرسانی به این مناطق به منظور دستیابی به اهداف دولت در دستورکار متولیان امر قرار دارد.

اجرای مخازن در روستاهای پیرامون شیراز

۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ بود که شرکت آب و فاضلاب شیراز از بهره‌برداری مخزن ده‌شیخ با ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب خبر داد و اعلام کرد برای آبرسانی به روستای سیاخ‌دارنگون و توابع نیز مخزن ۵۰۰ متر مکعبی وارد مدار بهره‌برداری شده است.

این شرکت همچنین ۱۰ مهرماه سال جاری اعلام کرد که یک باب مخزن ذخیره آب شرب در غرب شهر صدرا با ظرفیت ۲۰هزارمتر مکعب در حال احداث است.

اخیراً نیز رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از اتمام پروژه‌ مخزن بتنی ذخیره آب در روستای بیدزرد خبر داده و گفته که عملیات احداث مخزن بتنی ۲هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب روستای بیدزرد در حال اتمام است و این پروژه در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

بهمن بهروزی افزود: اجرای این مخزن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: پروژه مخزن بیدزرد با مبلغ ۱۲۵میلیارد ریال و مشارکت شرکت ملی مناطق نفت خیز احداث شد.

مدیرعامل آبفا شیراز اضافه کرد: با اتمام پروژه امکان ذخیره آب جهت جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر معادل یک هزار و ۲۸۵خانوار به مدت یک شبانه روز میسر می‌شود.

آب در یک قدمی روستای بیدزرد شیراز؛ مخزن ۲هزارمترمکعبی آماده بهره‌برداری

این اقدام در حالی در مراحل پایانی قرار دارد که بطور همزمان بیش از ۳۲ هزار متر مکعب مخزن در شهر شیراز و روستای بیدزرد نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha