یزدی‌ها شکایت از ناوگان حمل و نقل بار و مسافر را به واحد بازرسی اطلاع دهند

یزد- ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه مردم شکایات خود از این مجموعه را به واحد بازرسی اطلاع دهند، گفت: مهمترین اقدامات این بخش برنامه‌ریزی، بازرسی و نظارت بر تمام اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، تاکسی‌ها، سرویس مدارس و ناوگان حمل بار درون شهری است.

"احمد نادری نسب" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام فعالان بخش بار و مسافر درون شهری باید مورد بازرسی قرار گرفته و بعد از رعایت استانداردها و دریافت مجوز، تحت نظارت، فعالیت کنند.

وی ادامه داد: یکی از بخش های مهم این معاونت واحد بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی است تا بهترین خدمات در حوزه حمل ونقل به مردم ارائه شود از این رو استفاده کنندگان از ناوگان می توانند نقطه نظرات خود را به این معاونت ارائه دهند.

وی به تشکیل هیات انضباطی برای رسیدگی به شکایات مردمی و همچنین مسائل حوزه سیستم حمل ونقل همگانی به صورت مستمر در سازمان اشاره کرد و گفت: بعد از بررسی و طرح موضوع در هیات انضباطی که تقریبا هر دو هفته ۶ پرونده را بررسی می کند،‌رای نهایی صادر می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد همچنین به عملکرد معاونت در حوزه مانیتورینگ و برنامه اتومن اشاره کرد و افزود: با نصب این اپلیکیشن، مسافران از دانستن محل دقیق اتوبوس‌ها به لطف استفاده اتوبوس‌های عمومی از ردیاب جی پی اس با نقشه زنده لذت می‌برند؛ همچنین قادر به دیدن زمان و مکان دقیق اتوبوس‌ها به مقصد مورد نظر و تخمین زدن زمان رسیدن به محل مورد نظر خود هستند.

وی تاکید کرد: استفاده اتوبوس‌های عمومی از ردیاب جی پی اس باعث می‌شود که از شرایط ترافیک در ایستگاه بعدی با خبر باشند زیرا ردیاب GPS گزارش کاملی از این وقایع می‌دهد.

زارع ادامه داد: در واحد مانیتورینگ تمام اقدامات مربوط به اتوبوس ها از جمله ساعت حرکت و تعداد دستگاه ها فعال در خطوط در این برنامه طراحی و بررسی و ضبط می شود و در کنار آن میزان رضایت مسافران از خدمات نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از دیگر اقدامات به اجرای پروژه اصلاح خطوط اشاره کرد و افزود:‌ در مرحله اول اجرای این طرح اقدامات مربوط به محاسبه موقعیت مکانی تراکنش AVL و AFC ادغام داده های سامانه انجام شد.

وی مراحل دوم و سوم اجرای این طرح را به ترتیب بررسی الگوی سفر مسافران جهت تعیین مبادی و مقاصد آن‌ها در شبکه و تشکیل ماتریس تقاضای نواحی شهر یزد عنوان کرد.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از ادامه اجرای این طرح با توجه به بازطراحی خطوط شبکه بر مبنای تقاضا و با هدف افزایش پوشش‌دهی خبر داد و افزود: در گام بعدی تهیه نرم افزار تحلیل داده های کارت بلیط و موقعیت مکانی و ارائه خروجی های آن در دستور کار قرار دارد.

زارع تصریح کرد: فازهای اجرایی پروژه با حضور کارشناسان ارائه شد و نرم افزار تحلیل داده ها جهت تست اولیه و رفع اشکالات در اختیار سازمان حمل و نقل قرار گرفت و به این ترتیب خطوط بر اساس میزان ظرفیت و تعداد مسافری که دارند، چیدمان می شوند.

معاون برنامه ریزی ونظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد همچنین به اقدامات سازمان در حوزه سرویس مدارس اشاره کرد و افزود:‌ در این رابطه از ابتدای سال تحصیلی ۱۵۰۰ دستگاه مجوز برای واحد اجرایی صادر شده است که این خودروها بازدید شدند و کارشناسان سازمان به مدت ۲ ماه در مدارس حضور یافته و با اپلیکیشن های اختصاصی مجوز دار بودن سرویس ها را بررسی کرده و در صورت عدم دریافت مجوز، بعد از اخطار، نسبت به اعمال جریمه آنها اقدام شد.

وی همچنین برنامه بازدید مینی بوس ها را نیز در زمره اقدامات این معاونت برشمرد و اظهار داشت: نظارت و بازرسی بر رعایت شرایط،‌ داشتن مجوز و معاینه فنی ناوگان مینی بوسرانی استان در حال انجام است تا در صورت برخورداری از شرایط نسبت به تمدید مجوزها اقدام شده و مجوز دریافت سوخت برای فعالان صادر شود.

تعداد اتوبوس‌های خطوط اتوبوسرانی شهر یزد ۱۷۰ دستگاه با ۲ دستگاه مینی بوس اعلام شده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha