۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85354424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۴ روستای کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۴ روستای استان با هفت هزار و ۴۰۰ خانوار جمعیت به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

آرام حیدری روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم اتصال ۱۰۰ درصدی روستاها به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا ۳۷ سایت جدید احداث و ۴۹ سایت دیگر هم با سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار از تکنولوژی ۲G به ۴G ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ‌کردستان ادامه داد: طبق آخرین وضعیت پروژه های اجرا شده در استان در مورد ضریب نفوذ اینترنت روستایی و پوشش تلفن همراه، در حال حاضر از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، یک هزار و ۱۶۵ روستا معادل ۸۹ درصد به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

حیدری راه اندازی سامانه نظارت بر کیفیت اینترنت از دیدگاه مشترکین، تاسیس ایستگاه پایش طیف فرکانسی سنندج و مریوان و توسعه بانکداری دیجیتال در مناطق شهری و روستایی استان از ۴ هزار کاربر به ۹۶ هزار کاربر را از دیگر اقدامات انجام شده در ۲ سال فعالت دولت سیزدهم عنوان کرد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بحش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha