عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: باید از دروغ گویی دست برداریم

تهران - ایرنا - عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که باید از دروغ گفتن دست برداریم و با حرکت به سمت معامله بزرگی که اسیران را بازگرداند، شجاعت نشان دهیم.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در رابطه با بازگرداندن اسیران این رژیم، «اختلاف دیدگاه» بین «گادی آیزنکوت» ‌ عضو کابینه جنگ از یک سو و «بنیامین نتانیاهو» ‌ نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» ‌ وزیر جنگ از سوی دیگر ظاهر شده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص «آیزنکوت» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم گفت که ما باید از دروغ گفتن دست برداریم و با حرکت به سمت معامله بزرگی که اسرا را باز گرداند، (از خود) شجاعت نشان دهیم.

وی افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد که جنگ را به همانند شیوه نابینایان ادامه دهیم؛ ما در زمان حساسی قرار داریم.

این روزنامه صهیونیستی اشاره کرد که آیزنکوت که پسرش در نبردهای غزه کشته شده به همراه «بنی گانتس» یکی دیگر از اعضای کابینه جنگ اسراییل به دنبال ایده های خلاقانه برای دستیابی به توافق (با مقاومت) هستند، در حالیکه «نتانیاهو» و «گالانت» بر ادامه فشار نظامی بر جنبش حماس تاکید دارند.

هاآرتص گزارش داد که جلسه اخیر کابینه جنگ اسراییل (رژیم صهیونیستی)، بار دیگر اختلافات در مواضع در قبال معامله اسیران را آشکار کرد.

این روزنامه اضافه کرد: در حالیکه نتانیاهو و گالانت به صراحت گفتند که تنها ادامه فشار نظامی بر حماس و «یحیی السنوار» رهبر آن در غزه می‌تواند به معامله دیگری منجر شود، «گانتس» وزیر جنگ رژیم اسرائیل خواستار مطالعه شیوه های جدیدی شد که ممکن است حماس را تشویق به انجام این اقدام کند.

روزنامه یاد شده به نقل از یک منبع آگاه از این جلسه اضافه کرد که آیزنکوت سخنان گانتس را تایید کرد و خواستار انجام یک معامله مهم و انجام هر کاری برای آزادی اسیران اسراییل در غزه شد.

به گفته این منبع، در مقابل، «نتانیاهو» و «گالانت» اظهار داشتند که توقف اقدامات نظامی قبل از ازبین رفتن حماس در نوار غزه می‌تواند به منافع امنیتی اسرائیل ضربه بزند.

یک منبع سیاسی صهیونیستی یکشنبه به هاآرتص گفته بود که تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات برای رسیدن به توافق (با مقاومت غزه) حاصل نشده است و هیچ پیشنهادی از سوی قطر یا مصر وجود ندارد که به طور کامل مواضع اسرائیل را منعکس کند.

این روزنامه گزارش داد: در سطح سیاسی کسانی هستند که اکنون خواستار تدوین ایده های خارج از چارچوب شده اند تا به زودی به توافق برسند و حماس را به همکاری تشویق کنند.

گردان‌های القسام روز یکشنبه تصاویر جدیدی از اسرای صهیونیستی را منتشر کرد که در کنار آن اعلام شده که سرنوشت آنها را امروز (دوشنبه) پس از سخنرانی صوتی و تصویری «ابو عبیده» سخنگوی این جنبش، برای اولین بار از ۲۳ نوامبر گذشته فاش خواهد کرد.

جنگ غزه در بحبوحه حملات توپخانه ای و هوایی رژیم اسرائیل در سراسر نوار محاصره و تقریباً ویران شده غزه و در سایه درگیری ارتش رژیم صهیونیستی با مقاومت فلسطین در چندین منطقه به ویژه شهر خانیونس امروز (دوشنبه) وارد یکصد و یکمین روز خود شده است.

۱۰۱ روز است که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان بخشی از جنایت جنگی نسل کشی که علیه مردم غزه به راه انداخته اند، خانه های مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه را هدف قرار می دهند.

در پی حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۵ مهر ماه، آمار شهدای فلسطینی به حدود ۲۴ هزار نفر افزایش یافته که بیش از ۷۰ درصد آنها زنان و کودکان هستند. در عین حال تعداد مجروحان فلسطینی ناشی از جنگ غزه از ۶۰ هزار نفر فراتر رفته و ۷۰ درصد ساختمان ها و زیرساخت های این نوار باریکه ویران شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha