قهرمانی دوباره سالیوان در اولین رویداد اسنوکر ۲۰۲۴؛ «خلبان» باز هم حریف اسطوره نشد

تهران- ایرنا- اسطوره اسنوکر جهان برای هشتمین بار قهرمان مسابقات مسترز شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات «مسترز» یک تورنمنت حرفه‌ای اسنوکر غیر رنکینگی است که از ۱۷ تا ۲۴ دی در کاخ الکساندرا در لندن، انگلستان برگزار شد. ۱۶ بازیکن برتر رنکینگ جهانی اسنوکر برای رقابت به این رویداد دعوت شدند و قهرمان می‌تواند ۲۵۰ هزار پوند را به خانه ببرد.

سال گذشته جاد ترامپ موفق شد با تمام سختی‌ها قهرمانی این تورنمنت را بدست بیاورد اما او امسال به ۴ نفر برتر هم نرسید. اینبار «آلیستر کارتر» معروف به خلبان موفق شد به فینال مسترز برسد؛ او ۲ بار نایب قهرمان جهان شده و هر بار نیز در فینال مقابل سالیوان باخته است. از افتخارات این بازیکن ۲ بار شکست دادن سرطان است و به علت داشتن حرفه خلبانی، لقب کاپیتان را به او داده‌اند.

قهرمانی دوباره سالیوان در اولین رویداد اسنوکر ۲۰۲۴؛ «خلبان» باز هم حریف اسطوره نشد
آلیستر کارتر در فینال مسترز ۲۰۲۴

مسترز امسال با هنرنمایی و کری‌خوانی‌های سالیوان همراه بود اما در فینال کار برای او کمی سخت شد و نتایج پایاپای جلو می‌رفت. نتیجه بخش اول بازی ۶-۳ به نفع کارتر بود اما تجربه سالیوان به کمک او آمد و در پایان بخش دوم، نتیجه بازی ۱۰-۷ به نفع سالیوان به پایان رسید و او برای هشتمین بار قهرمانی مسترز را از آن خود کرد.

او با این قهرمانی تبدیل به رکورددار و اسطوره‌ای در جهان شده که به نظر نمی‌رسد تا سال‌های سال بازیکنی بتواند این رکوردها را بزند. او در حال حاضر در ترنومنت‌های مسترز، جوان‌ترین و پیرترین قهرمان است که اولین قهرمانی او در سال ۱۹۹۵ رقم خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha