تل‌آویو گرفتار تله‌ای سه‌گانه با گزینه‌های محدود

تهران – ایرنا – یک تحلیلگر رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از یکصد روز از آغاز جنگ این رژیم علیه نوار غزه، از گرفتار شدن تل‌آویو در تله سه گانه «اسیران، اقتصاد نابسامان و تحولات جبهه شمال» فلسطن اشغالی و گزینه‌های محدود تل‌آویو خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «آمینون آبراموویچ» تحلیلگر رژیم صهیونیستی در «کانال ۱۲» این رژیم گفت که پس از بیش از یکصد روز جنگ در نوار غزه، ۱۳۶ اسیر صهیونیست همچنان در این منطقه باقی مانده اند و تل آویو با یک تله سه گانه اسرا، اقتصاد نابسامان و تحولات جبهه شمال فلسطین اشغالی در برابر حزب الله روبرو است.

آبراموویچ در رابطه با موضوع اسرای صهیونیست توضیح داد: آزادی اسرا اولین اولویت است و برهمگان روشن است که آن ها بدون توقف جنگ (علیه غزه) به هیچ وجه بازنخواهند گشت و این در حالی است که مقامات "اسرائیل" از ادامه جنگ صحبت می کنند و هریک ساز مخالف می زنند.

وی تاکید کرد: باید از تله اسرا بیرون آمد چرا که در غیر این صورت، پیروزی محقق نمی شود و تنها تصویری شرم آور از اقدامات تل آویو باقی می ماند.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به بار سنگینی که جنگ بر دوش اقتصاد سرزمین های اشغالی گذاشته، تاکید کرد که نمی توان بیش از این به جنگ در نوار غزه ادامه داد و چند روز دیگر زمان این جنگ از جنگ نخست با لبنان در سال ۱۹۸۲ میلادی که طولانی ترین جنگ بود، هم تجاوز خواهد کرد.

آبراموویچ در خصوص مرزهای سرزمین های اشغالی با جنوب لبنان نوشت: باید از ایالات متحده و فرانسه در این زمینه کمک بگیریم. این منطقه اکنون تخلیه شده است و هیچ اقدامی در آن، قبل از توقف جنگ غزه امکان پذیر نیست.

در همین راستا، «دانا وایس» تحلیلگر صهیونیست در امور سیاسی نیز در کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی تایید کرد که یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه موفق شده است که جنگی چند جانبه را ایجاد کند.

وی ادامه داد که جنبش انصار الله در یمن، حزب الله در لبنان و همچنین ایران حملات به رژیم اسرائیل را مستقیما به وضعیت غزه مرتبط می کنند و می گویند تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، این چالش ها برای تل آویو ادامه خواهد یافت.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در مواجهه با گزینه های اندک رژیم صهیونیستی در چالش جنگ علیه غزه، تصریح کرد: اسرائیل یا باید جنگ را مهار کند و بررسی کند که آیا پایان درگیری در جنوب ممکن است یا نه و بعد از آن به وضعیت مناطق شمال (فلسطین اشغالی) رسیدگی کند، یا اینکه شرایط وخیم تر و به جنگی سوق داده شود که برای آن آماده نیست و یا این که مسیر دیپلماسی را در پیش گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha