۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85354871
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اردبیل: سقوط بهمن در کوه‌های سبلان و باغرو محتمل است

اردبیل - ایرنا - اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال سقوط بهمن در محدوده کوه‌های سبلان و باغرو در پی بارش سنگین برف ۲ روز گذشته هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اطلاعیه که روز دوشنبه از سوی اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطره وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل منتشر شد ، آمده است: به دلیل انباشت سنگین برف در محدوده سبلان و باغرو، وقوع بهمن در دامنه‌های این کوهستان‌ها دور از انتظار نیست و از این رو توجه به هشدار سطح زرد شماره ۷۱ (در خصوص کولاک برف و وقوع بهمن) مرکز پیش‌بینی این اداره‌کل توصیه می‌گردد.

در بخشی از این اطلاعیه افزوده شده است: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی شرایط جوی استان اردبیل تا روز چهارشنبه، ۲۷ دی‌ماه پایدار توام با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود اما همچنان در ساعت‌های پایانی شب و آغازین روز برودت هوا و یخبندان در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و جنوب استان قابل توجه بوده و بر مصرف بهینه حامل‌های انرژی تاکید می‌شود.

هواشناسی اردبیل: سقوط بهمن در کوه‌های سبلان و باغرو محتمل است

با توجه به وقوع یخبندان انجام اقدام‌های پیشگیرانه و تمهیدهای لازم از جمله احتیاط در رفت و آمدهای شهری و جاده‌ای، کنترل دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین‌آلات کشاورزی، محافظت از لوله‌های آب و گاز و بازدید ضدیخ خودروها در این اطلاعیه توصیه شده است.

همچنین در این اطلاعیه بیان شده است: مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل در بازه زمانی مورد اشاره تحت تاثیر جریانات جنوبی بوده و وزش باد گاهی تند پیش‌بینی می‌شود و با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و در پی آن لغزندگی سطح جاده‌ها در برخی مسیرها محتمل است.

بر اساس گزارش این اطلاعیه ، روز پنجشنبه (۲۸ دی‌ماه) با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن، در کنار کاهش دما بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد و در برخی نواحی نوار شرقی استان اردبیل بارش پراکنده احتمال می‌رود.

بنابر اعلام اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطره وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل، این وضعیت جوی تا پیش از ظهر جمعه (۲۹ دی‌ماه) در استان تداوم خواهد داشت و به تدریج با کاهش ابرناکی دوباره بر دمای هوا در طول روز افزوده خواهد شد.

آسمان اردبیل در حال حاضر صاف تا کمی ابری و دمای هوا سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha