۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85354915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت اهواز: همراهی و حمایت مردم رمز ماندگاری و اقتدار انقلاب است

اهواز - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز گفت: رمز ماندگاری و اقتدار انقلاب اسلامی، حضور همیشگی مردم در صحنه‌ است که دشمن نیز به خوبی این موضوع را می داند و همواره در حال توطئه برای ایجاد نفاق و تفرقه در کشور است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی روز دوشنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در کوی باهنر اهواز اظهار کرد: امروز اینجا آمده‌ایم تا در روز شهادت امام هادی (ع) با ولی فقیه و شهدا بیعت کنیم و ندای "لبیک یا حسین" و "لبیک یا زهرا" سر دهیم.

وی افزود: وسعت ایران عصر صفوی پنج میلیون کیلومتر مربع بود که امروز به یک میلیون و ۶۴۸ هزار کیلومتر مربع کاهش یافته است. ۲۰۰ سال پیش ۲ قرارداد ترکمنچای و گلستان بسته شد که به واسطه آن ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در زمان مظفرالدین شاه، جنوب و شمال ایران در تصرف انگلیس‌ها و روس ها بود گفت: در آن زمان انگلیسی ها پنج هزار قطعه باستانی را به فرانسه فرستادند. امروز بزرگترین بخش موزه لوور فرانسه، مربوط به ایران است.

وی با طرح این سوال که ایران در زمان پهلوی عزت داشت افزود: رضا پهلوی، سلسله جبال آرارات به مساحت ۸۰۰ کیلومتر مربع را به ترکیه داد و بزرگترین مشکل سوق الجیشی را برای ایران ایجاد کرد همچنین اسباب خشک شدن سیستان و بلوچستان را فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی گفت: رضا پهلوی با سرکوب کردن عشایر عرب و بختیاری، یک ارتش واحد تشکیل داد که در سال ۱۳۲۰ و در حمله متفقین به ایران، یک ساعت مقاومت نکرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نقشه تجزیه ایران را کشیده بودند گفت: به محض حمله صدام به ایران، اگر علی هاشمی‌ها، علم الهدی‌ها، فرجوانی‌ها، کجباف‌ها و امثال این شهدا نبودند امروز خوزستانی نبود و نمی‌توانستیم در امنیت باشیم.

وی افزود: در همین اهواز و در زمان محمدرضا پهلوی، نفت ایران توسط شرکت‌های آمریکایی به تاراج رفت آن وقت عده‌ای دم از عزت می‌زنند. سه روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۶ شهر کردستان سقوط کرد و در همین چهار راه نادری اهواز بمب منفجر می‌شد.

حاجتی گفت: اگر شهدا نبودند امروز ایرانی نبود که نسل جوان شاهد آن باشد. صدام نماینده استکبار و مورد تایید اسراییل، قصد داشت بخشی از ایران را تصرف و به نوکران خود تقدیم کند.

وی افزود: صدام با ۱۲ لشکر پیاده، نظامی و مکانیزه به ایران حمله کرد. در آن زمان اهواز در حال سقوط بود، خرمشهر و ۵۰۰ روستای دیگر تصرف شدند همچنین دزفول موشک باران شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی گفت: مردم جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و بی وفایی‌ها و خیانت‌های یک عده، همچنان پای‌بند به این نظام بوده و پس از پیروزی انقلاب حتی یک سانتی‌متر از خاک ایران را به دشمن نداده‌اند.

شهردار اهواز: تنها راه مبارزه با دشمنان، مقاومت به سبک جمهوری اسلامی است

در ادامه رضا امینی شهردار اهواز گفت: قدرت جمهوری اسلامی و توسعه آن در دنیا برگرفته از مکتب و روش مبارزه و استقامت است. امروز تنها راه مبارزه با دشمنان، مقاومت به سبک جمهوری اسلامی بوده که به خوبی در منطقه توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: مردم فلسطین و غزه در مقابل دشمنان از تمام جان و دارایی خود می‌گذرند و انشالله پیروزی نهایی از آن این ملت است. مردمی که با سنگ و تیر و کمان در مقابل دشمن مقاومت می‌کردند امروز با موشک و پهپاد دشمن را به زانو در آورده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز: مردم و حضور همیشگی آنها در صحنه، رمز بقای انقلاب اسلامی است

شهردار اهواز گفت: مردم ایران در تمام دوران انقلاب اسلامی، بزرگترین پشتیبان حاکمیت بودند لذا وظیفه خود می‌دانیم که از آنها حمایت کنیم.

وی توسعه فرهنگ جهاد و شهادت را جزو رسالت شهرداری اهواز دانست و افزود: یادمان‌های شهدای گمنام، پشتوانه‌های محکمی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی هستند.

بر اساس این گزارش پیکر مطهر شهید گمنام با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیت، فرهنگیان و سایر قشرهای مردم شهر اهواز با شور و حال خاصی در پارک صداقت منطقه باهنر اهواز به خاک سپرده شد.

این شهید گمنام که ۲۳ ساله بود در عملیات محرم و در منطقه شرهانی به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha