پیش‌بینی یک‌هزار و ۸۳ شعبه اخذ رای در استان مرکزی

اراک - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۸۳ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال در این استان پیش‌بینی شده است.

«محمدرضا ناظری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۶۱۷ شعبه پیش‌بینی شده در این آزمون سیاسی شهری و ۴۶۶ شعبه روستایی است.

وی بیان کرد: ۷۴۵ شعبه از مجموع شعب اخذ رای استان مرکزی در انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال ثابت و ۳۳۸ شعبه سیار است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی ادامه داد: ۲۴ حوزه فرعی و اصلی در انتخابات این استان وجود دارد که از این تعداد ۶ حوزه اصلی و ۱۸ حوزه فرعی است که به صورت مستقل از ۱۲ شهرستان و ۱۲ بخش مستقل تشکیل می‌شود.

ناظری اظهار کرد: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، پانزدهم و شانزدهم دی ماه جاری به داوطلبان اعلام شده و افرادی که صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده بود باید در روزهای ۱۸ و ۱۹ دی ماه اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت اعلام می‌کردند.

نتایج بررسی مجدد ۱۹ بهمن اعلام می‌شود

وی اظهار کرد: نتایج بررسی مجدد اعتراض افراد در ۱۹ بهمن‌ماه امسال از سوی شورای نگهبان به داوطلبان اعلام می‌شود.

صلاحیت ۳۰۶ نفر از مجموع ۵۲۴ داوطلب ثبت‌نام شده در ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی از سوی هیات نظارت تایید شد، صلاحیت ۱۶۳ نفر مورد تایید قرار نگرفت، ۱۵ نفر شرایط ثبت نام در این عرصه را نداشتند و ۴۰ نامزد دیگر نیز انصراف دادند.

استان مرکزی با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha