۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85355003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین دوسالانه جایزه ملی غزل "حسین منزوی" به ایستگاه آخر رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آیین اختتامیه دومین دوسالانه جایزه ملی غزل "حسین منزوی" با حضور چهره های برجسته ادبی کشور و علاقه مندان شعر و ادب، ‌۲۸ دی ماه جاری در فرهنسگرای امام خمینی(ره) شهر زنجان برگزار می شود.

امرالله حسنی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۲۰ شرکت کننده، هزار و ۷۰۰ اثر را در بخش‌های مختلف به دومین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» ارسال کردند.

وی اظهار کرد: بخش‌های دومین جایزه ملی غزل حسین منزوی شامل غزل فارسی در قالب تک اثر، غزل ترکی تک اثر و مجموعه غزل (کتاب) است که باید تاریخ انتشار آثار از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ باشد و بخش پژوهش، مقاله، کتاب و پایان نامه را نیز شامل می شود.

حسنی گفت: شاعران و نویسندگان از ۳۱ استان و ۱۳۵ شهر کشور در دومین جایزه ملی غزل حسین منزوی شرکت کردند که این موضوع نشان از اعتبار این رویداد ملی است.

وی با بیان اینکه میزان آثار ارسالی به دومین جایزه ملی غزل حسین منزوی نسبت به دوره گذشته سه برابر افزایش یافته است، گفت: در آیین اختتامیه دومین دوسالانه جایزه ملی غزل "حسین منزوی" مسئولان کشوری و استانی، ‌چهره های ادبی همچون عبدالجبار کاکایی، ‌فریبا یوسفی، ‌کاظم نظری بقا، علی کریمی و قربان ولیی حضور خواهند داشت.

حسنی افزود: همزمان با برگزاری اختتامیه دومین دوسالانه جایزه ملی غزل "حسین منزوی" نمایشگاه خوشنویسی آثار استاد نیک بین با اشعار حسین منزوی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان دایر می شود.

حسین منزوی، غزلسرای برجسته معاصر، در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد.

وی از دوره جوانی سرودن شعر را آغاز و در سال ۱۳۴۶ خود را به عنوان شاعر مطرح کرد و غزل های او مورد توجه غزلسرایان قرار گرفت.

از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که از آن جمله می توان به کتاب های "با عشق در حوالی فاجعه"، "از شوکران و شکر"، "با عشق تاب می آورم"، "حنجره زخمی تغزل" و گزیده اشعار "از ترمه و تغزل" اشاره کرد.

حسین منزوی در سال ۱۳۸۳ پس از مدتها تحمل رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha