حدود ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار تبصره ۱۸ از ابتدای امسال تاکنون در بخش کشاورزی این استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

محمد محمد زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۱۸ برای راه اندازی طرح های اشتغال در بخش کشاورزی به این استان ابلاغ شده است که باید تا پایان امسال جذب شود.

وی افزود: اعتبارات تبصره ۱۸ به سه بانک کشاورزی، کار آفرینی امید و توسعه تعاون اختصاص داده شد و متقاضیان از این بانک ها برای ایجاد اشتغال تسهیلات دریافت می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در سال جاری ۷۵ طرح تولیدی برای جذب تسهیلات تبصره ۱۸ به میزان سه هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال به بانک های استان معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان ۸۰۰ میلیارد ریال به ۲۳ طرح تسهیلات پرداخت شد و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای ۶ طرح در حال پرداخت است.

محمدزاده گفت: با تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ برای ۵۶۳ نفر شغل ایجاد خواهد شد و همچنین ۵۰ شغل نیز تثبیت شده است.

وی یادآور شد: این میزان تسهیلات در بخش های دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات و ایجاد گلخانه پرداخت شده است.

مجموع اراضی خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار و سهم بخش کشاورزی در این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان را شامل می شود.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha