۱۰۸ دستگاه انواع ماشین‌آلات خدماتی در دهیاری‌های خوزستان توزیع شد

دزفول – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۱۰۸ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی و عمرانی با اعتبار ۹۷۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون میان دهیاری‌های خوزستان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، محمد خانچی در پنجمین آیین الحاق ماشین آلات خدماتی دهیاری‌های خوزستان در شوش افزود: ۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات دیگر نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در مرحله پلاک گذاری است که این خودروها نیز تا پایان امسال میان دهیاری های این استان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۳ دستگاه انواع ماشین های خدماتی و عمرانی در پنجمین آیین الحاق ماشین آلات خدماتی دهیاری های خوزستان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال رونمایی شد که این ماشین ها میان دهیاری های شهرستان های شوش، شوشتر، ‌دزفول، اهواز و کرخه توزیع می‌شود.

خانچی تجهیز ناوگان خودروهای خدماتی دهیارای های خوزستان را یکی از کارهای مهم برای ارتقای خدمت رسانی در روستاها دانست و افزود: تجهیز ناوگان ماشین های خدماتی و عمرانی دهیاری ها نقش موثری در سرعت بخشی به اجرای طرح های عمرانی و کاهش هزینه های اجرای این طرح ها دارد که عمران و آبادی روستاها را در پی خواهد داشت.

بسیاری از طرح های عمرانی خوزستان که سال ها متوقف شده بود در حال تکمیل است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه این استان به همت دولت سیزدهم به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، گفت: هم اکنون در تمام شهرستان ها و اکثر شهرها و روستاهای خوزستان طرح‌های عمرانی که تحقق آنها سال‌ها شبیه آرزو بود با سرعت در حال تکمیل و اجرا هستند.

وی اهتمام دولت مردمی برای توسعه خوزستان را کم نظیر دانست و ادامه داد: بسیاری از طرح های عمرانی که سال ها متوقف شده و یا با سرعت بسیار پایین در حال تکمیل بود با روی کار آمدن دولت سیزدهم احیا شدند و با سرعت در حال به سرانجام رسیدن است.

خانچی با تاکید بر اینکه تحول در روستاهای خوزستان آغاز شده است، ادامه داد: تخصیص عوارض آلایندگی یکی از مطالبه های جدی مردم خوزستان بود که سال ها با وجود پیگیری فراوان محقق نشد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و نگاه سازنده رییس جمهور این عوارض پرداخته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: دولت سیزدهم با پرداخت عوارض آلایندگی به خوزستان در عمران روستایی و شهری این استان انقلاب و تحول بزرگی ایجاد کرد.

وی افزود: با تامین اعتبار کم نظیر تخصیص شده در دولت سیزدهم از محل عوارض آلایندگی و تسهیلات پست بانک برای محرومیت زدایی از روستاهای خوزستان، طی ۲ سال اخیر اقدام های مهمی در راستای ارتقای زیرساخت ها و اجرای طرح های عمرانی در روستاهای این استان انجام شده است.

مهاجرت معکوس به روستاهای خوزستان آغاز شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: بهبود زیرساخت های خدماتی در روستاهای خوزستان و اهتمام جدی دولت برای محرومیت زدایی از تمام روستاهای این استان موجب شده تا مهاجرت معکوس به روستاهای خوزستان آغاز شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مهم گردشگری و مذهبی شوش گفت: وجود حرم حضرت دانیال نبی(ع)، ظرفیت های کم نظیر گردشگری و همچنین قرار گرفتن شوش در محور ورودی به خوزستان موجب شده تا تحول در این شهرستان مورد تاکید مدیریت استان باشد.

خانچی با تاکید بر ضرورت حرکت دهیاری ها به سمت منابع پایدار درآمدی گفت: با توجه به اینکه ممکن است حداکثر در ۲ مرحله دیگر عوارض آلایندگی خوزستان پرداخت و تکمیل شود باید از امروز دهیاری ها در مسیر ایجاد منابع پایدار درآمدی حرکت کنند.

تحول در زیرساخت‌های روستایی شوش آغاز شده است

فرماندار شوش نیز در این آیین، کمبود ماشین آلات خدماتی را از جمله موانع توسعه روستایی دانست و گفت: تجهیز ناوگان خدماتی و زیرساختی دهیاری ها از محل عوارض آلایندگی به همت دولت سیزدهم موجب تحول عظیم در بهبود زیرساخت های روستایی استان شده است.

محسن حویزه تجهیز دهیاری های شوش به ماشین آلات خدماتی و عمرانی را گامی مهم در ارتقای خدمت رسانی به روستاها دانست و ادامه داد: افزوده شدن این خودروها به ناوگان خدماتی دهیاری ها علاوه بر ارتقای خدمات موجب کاهش هزینه های تحمیلی به دهیاری ها برای اجرای طرح های عمرانی می شود.

وی تصریح کرد: روستاهای شوش با وجود اقدام های موثر انجام شده در دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر و سرعت بخشی به این طرح ها در ماه های اخیر همچنان با مسایل و کمبودهایی مواجه است که توجه به حل این مشکل ها ضروری است.

فرماندار شوش با اشاره به برخی چالش های روستایی این شهرستان اظهار کرد: پایین بودن اعتبارات روستاهای بدون دهیار در شوش موجب شده تا امکان ارایه خدمات مطلوب در این روستاها وجود نداشته باشد که حل این مساله نیاز به مساعدت و نگاه ویژه استانداری خوزستان دارد.

روستاهای شوش نیاز به ۵۵ ترانس برق و ۳۰ کیلومتر انشعاب آب دارد

حویزه با اشاره به مشکلات روستاهای مجاور هفت تپه گفت: امکان ارایه خدمات به روستاهای مجاور هفت تپه به ویژه روستای "الله اکبر" که زمین آن متعلق به هفت تپه است به دلیل نداشتن پل و مسیر دسترسی با دشواری ممکن است که تامین اعتبار برای ساخت این پل ارتباطی نیز از جمله مطالبه مردم این منطقه به شمار می‌رود.

وی مشکلات زیرساختی برخی روستاهای شوش را مورد اشاره قرار داد و افزود: تامین و پایدارسازی برق روستایی در شوش نیاز به ۵۵ ترانس و اجرای پنج کیلومتر خطوط برق دارد تا وضعیت برق روستایی شوش به شرایط مطلوب و پایدار ارتقا یابد.

فرماندار شوش گفت: همچنین برای تامین آب پایدار روستاهای شوش، حفر و تجهیز پنج حلقه چاه و اجرای ۳۰ کیلومتر انشعاب آب روستایی نیاز است ضمن اینکه با توجه به اینکه هیچ روستای شوش منبع آب ندارد برای پایدارسازی آب در این روستاها تامین اعتبار برای احداث منبع در این روستاها اولویت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار تامین قیر رایگان به مناطق شهری و روستایی شوش افزود: بهینه سازی راه‌های مواصلاتی یکی از مطالبه‌های اصلی مردم شوش است چرا که ارایه تمام خدمات به مناطق روستایی و شهری وابسته به وجود جاده مناسب و ایمن است.

به گزارش ایرنا، در این آیین ۳۳ دستگاه ماشین آلات خدماتی شامل ۲۰ دستگاه تراکتور، سه دستگاه بیل مکانیکی و ۱۰ دستگاه سایر ادوات و ماشین آلات خدماتی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال بین دهیاری‌های شهرهای شوش، شوشتر، ‌دزفول، اهواز و کرخه توزیع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha