۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85355091
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شورای جنگ رژیم صهیونیستی در آستانه انفجار/تنش بین تمامی اعضای شورا

تهران-ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی از وجود تنش بین تمامی اعضای شورای جنگ این رژیم خبر داد و این شورا را در آستانه انفجار ارزیابی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به افزایش تنش ها در شورای جنگ رژیم صهیونیستی، این شورا را در وضعیت انفجار ارزیابی کرد.

این رسانه صهیونیستی نوشت: تنش ها بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآف گالانت» وزیر جنگ در حالی ادامه دارد که شخصیت های سیاسی از تنش بین گالانت و «گادی آیزنکوت» عضو حزب «اتحاد» خبر داده اند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت، چاپ تل آویو درباره دلیل اختلاف آیزنکوت و گالانت نوشت: آیزنکوت معتقد است باید آزادی اسرا اولین اولویت باشد اما گالانت، نابودی حماس را اولویت می داند.

این رسانه صهیونیستی به درگیری لفظی اعضای کابینه نتانیاهو در نشست یکشنبه شب برای تصویب بودجه ۲۰۲۴ اشاره کرد و نوشت: تنش در کابینه هم بالاست و به شورای جنگ محدود نمی شود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی، تنش بین نتانیاهو و گالانت را دیرینه عنوان کرد و نوشت: اختلافات بین نخست وزیر و وزیر جنگ به قبل از جنگ بر می گردد.

این رسانه صهیونیستی به درگیری تل آویو در جبهه های مختلف جنگ و تاثیرگذاری اختلافات داخلی بر تضعیف قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: بسیاری از (مقامات و کارشناسان)، از اختلاف بین گالانت و نتانیاهو تحت عنوان جبهه هفتم جنگ علیه تل‌آویو یاد می کنند.

به گزارش ایرنا، گانتس و آیزنکوت که هر دو از حزب «اتحاد» هستند معتقد به اولویت داشتن آزادی اسرای صهیونیست هستند در حالی که گالانت و نتانیاهو، ادامه جنگ را می خواهند تا بتوانند اعتبار از دست رفته خود را بعد از شکست از مقاومت فلسطین احیا کنند.

تشدید اختلاف بین سران رژیم صهیونیستی را می توان یکی از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی ارزیابی کرد.

اختلافات در میان سران رژیم صهیونیستی و ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی تا حدی تشدید شده است که دستگاه های امنیتی این رژیم، توزیع سلاح بین شهرک نشینان را خطرناک اعلام کرده اند زیرا نگران هستند که ناآرامی های مسالمت آمیز کنونی به ناآرامی های مسلحانه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان این رژیم و مقاومت فلسطین، آتش بس موقت چهار روزه برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بیش از صدروز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه گذشت اما دو هدف اعلامی این رژیم مبنی بر از بین رفتن حماس و آزادی اسرای صهیونیست تحقق نیافته است. بسیاری از کارشناسان، ادامه این روند را برای کابینه «بنیامین نتانیاهو» غیرممکن دانسته و معتقدند به زودی این کابینه سقوط خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha