۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85355160
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پلنگ، کشاورز تایبادی را زخمی کرد

۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85355160
پلنگ، کشاورز تایبادی را زخمی کرد

تایباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: حمله پلنگ به یکی از کشاورزان روستای "پشته" از توابع بخش مرکزی این شهرستان، منجر به زخمی شدن این روستایی شد.

یوسف اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کشاورز که به صورت پیاده برای سرکشی از کشتزار خود عزیمت کرده بود، به ناگاه با یورش این گربه‌سان روبه رو شده بود.

وی ادامه داد: پلنگ که ۲ توله نیز همراه وی بودند با سر و صدای این کشاورز، وی را رها کرده و به سمت ارتفاعات روستای پشته متواری شدند.

وی بیان کرد: پس از تماس فرد مصدوم با خانواده اش، وی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد منتقل شده و زیر درمان قرار گرفت.

رییس اداره محیط زیست تایباد بیان کرد: این روستایی از ناحیه بازوی چپ و قسمت روی سینه آسیب دیده، اما حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

اربابی اضافه کرد: شهرستان تایباد با غنای زیستی بالا، دارای گونه های ارزشمندی همچون پلنگ و قوچ و میش و آهو و... است و در خصوص مواجهه با گونه های جانوری مختلف دوره های آموزشی متعددی همچون تعارضات با حیات وحش برای روستاییان، دانش آموزان و دهیاران این شهرستان برگزار شده است.

وی گفت: شهروندان در صورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را بر آنان نبندند و به هیچ عنوان در زمانی که پلنگ، نزدیک لاشه و یا همراه توله های خود است، بدان نزدیک نشده و موضوع را به ماموران یگان حفاظت محیط زیست آن منطقه و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha