دنیای اسلام بپاخاسته کنونی, حاصل مجاهدت ایثارگران و شهدای ماست

رشت - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: دنیای اسلام بپا خاسته کنونی, حاصل مجاهدت های ایثارگران, شهدا و ملت مقاوم ایران است.

به گزارش ایرنا, حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای غریب اسارت گیلان در رشت اظهار کرد: حوادث امروز جهان در غزه, یمن و دیگر مناطق دنیای اسلام, حوادث کوچکی نیست و این بیداری و بپا خاستن مردم کشورهای مختلف در مقابل زورگویان, دستاورد و ایستادگی شما ایثارگران, آزادگان و شهدای گرانقدر ماست.

وی افزود: جوانان امروز نیز باید بدانند که آزادگان ما چه شهامت و شجاعتی داشتند و تا آخر جنگیدند و تشنه شهادت بودند و آزادگان ما تربیت الهی را در اسارت تجربه کرده و اردوگاه های رژیم بعثی را به بهشت ایثار و اخلاق تبدیل کردند.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: آزادگان ما و همچنین شهدای غریب اسارت, اردوگاههای عراق را به دانشگاهی برای تکامل انسان تبدیل کرده بودند و شجاعانه. در مقابل انواع شکنجه ها, آزار و اذیت و بی خوابی ها ایستادگی می کردند که این از ثمره ایمان جوانان ما بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به شهدای غریب اسارت اشاره و اضافه کرد: یکی از مشعل های پرفروغ دوران اسارت که راه را تبیین می کردند, آزادگانی بودند که به مقام رفیع شهادت نایل شدند و این بزرگواران, ستاره های پرفروغ اسارت بودند.

حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: شهدای غریب اسارت, جوانانی بودند که در اوج غربت و در مظلومیت و همچنین در شرایط بسیار سخت و جانکاه به استقبال شهادت شتافتند و می دانستند که اگر در این راه استقامت کنند, شهادت در انتطار آنان است اما استوار ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری ها و برنامه های انجام شده توسط بنیاد شهید و با تلاش آزادگان, تعداد شهدای غریب اسارت در کشور مشخص شده و هم اینک مراسم های تکریم و تجلیل از کارنامه درخشان و پرافتخار این شهیدان عالیقدر برگزار می شود.

یادواره شهدای غریب اسارات گیلان شامگاه دوشنبه با حضور مسئولان بنیاد شهید گیلان, خانواده شهدا, آزادگان و جانبازان در رشت برگزار شد.

استان گیلان هشت هزار شهیدو ۳۸ شهید غریب اسارت نثار نظام جمهوری اسلامی کرده و این استان ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha