انفجارهای پیاپی در اربیل عراق، برخی منابع خبری : پایگاه نظامی آمریکا هدف قرار گرفت

تهران-ایرنا-منابع خبری بامداد سه‌شنبه از صدای دستکم هفت انفجار پیاپی در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال عراق خبر دادند و گفته می شود که پایگاه ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، المیادین همچنین گزارش داد که آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل نیز به صدا درآمده است.

برخی منابع رسانه‌ای در منطقه کردستان عراق ادعا کردند که کنسولگری جدید آمریکا در اربیل با چندین موشک و راکت هدف قرار گرفته است.

در همین راستا، شبکه «اسکای‌نیوز» عربی مدعی شد که هدف این حمله موشکی، پایگاه نظامی ائتلاف آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل بوده است.

برخی منابع غیررسمی نیز می‌گویند تأسیسات متعلق به رژیم صهیونیستی در اربیل هدف حمله قرار گرفته است.

گزارش‌هایی نیز که هنوز تأیید نشده به حمله پهپادی به اربیل اشاره دارد.

منابع امنیتی در کردستان عراق گفته‌اند که به دنبال شنیده شدن صدای انفجار در شهر اربیل، پروازها در فرودگاه این شهر متوقف شد.

تاکنون فرد یا گروهی مسؤولیت این حملات را برعهده نگرفته است، اما در هفته‌های گذشته و همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به غزه و همراهی آمریکا در کشتار مردم فلسطین، فرودگاه بین المللی اربیل چندین نوبت هدف حمله راکتی و پهپادی مقاومت قرار گرفته است.

آخرین بار این فرودگاه ۲۱ دی ماه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

یک مقام اقلیم کردستان عراق در آن زمان اعلام کرد: یک پهپاد امشب به پایگاه ائتلاف بین‌المللی در فرودگاه اربیل حمله کرده است.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در ۱۵ مهرماه تاکنون، مقاومت اسلامی عراق ده‌ها حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه را انجام داده است.

این گروه مقاومت عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات به آمریکا پیشتر نیز هشدار داده بود که پایگاه‌های آن کشور در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

مقاومت اسلامی عراق همچنین بر تداوم هدف قرار دادن مواضع نیروهای اشغالگر آمریکا و پایگاه‌های آنها تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha